کد خبر: 40310
تاریخ انتشار: جمعه, 26 مهر 1398 - 09:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

30 مهر

یو اس نیوز رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ را اعلام می‌کند

منبع : لیزنا
یو اس نیوز، سه شنبه ۳۰ مهرماه سال ۱۳۹۸ نتایج رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان را در سال ۲۰۲۰ منتشر می کند. در این رتبه بندی به اثربخشی تحقیقات دانشگاهی و شهرت و اعتبار دانشگاه ها توجه خاصی معمول شده است.
یو اس نیوز رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ را اعلام می‌کند

 به گزارش لیزنا، نتایج رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان شامل ۱۵۰۰ دانشگاه برتر از ۸۱ کشور جهان  است. تعداد دانشگاه های برتر جهان در این رتبه بندی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵۰ دانشگاه از ۷۵ کشور جهان بود.

بعلاوه، یو اس نیوز، رتبه بندی دانشگاه های را در ۵ سطح شامل آفریقا، آسیا، استرالیا و نیوزیلند، اروپا و آمریکای لاتین منتشر خواهد کرد.

دکتر جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفتگو با لیزنا گفت: این سیستم رتبه بندی،  رتبه دانشگاه های ۴۴ کشور جهان از جمله ۱۲ کشوری را که دارای بیشترین تعداد دانشگاه های رتبه بندی شده جهان است، گزارش خواهد کرد. این ۱۲ کشور عبارت است از کانادا، ژاپن، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، هلند، کره‌جنوبی، اسپانیا، سوئد و انگلستان. در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد آن ها تنها ۴۲ کشور بود.

در این رتبه بندی، یو اس نیوز، در ۶ رشته موضوعی جدید رتبه این رشته ها را که شامل خون شناسی، جراحی، قلب و عروق، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران است، منتشر می کند.

بعلاوه، یو اس نیوز دانشگاه های برتر جهان را در ۲۲ رشته موضوعی رتبه بندی می کند که در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۲۸ رشته افزایش خواهد یافت.

در تهیه رتبه دانشگاه های جهان ، یو اس نیوز،  از داده ها و سنجه های کلاریویت انالیتیکس استفاده می کند که توجه عمده آن معطوف به عملکرد پژوهشی دانشگاه ها است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: