کد خبر: 46867
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 دی 1401 - 13:53

داخلی

»

گزارش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری؛

فرمانداران موظف به تأمین زمين مورد نياز براي احداث کتابخانه در مناطق محروم هستند

منبع : کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختياري
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه انجمن کتابخانه‎‌های عمومی استان گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها وظيفه دارند، زمين مورد نياز براي احداث کتابخانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان را تامين و در اختيار نهاد کتابخانه‌ها قرار دهند.
فرمانداران موظف به تأمین زمين مورد نياز براي احداث کتابخانه در مناطق محروم هستند

به گزارش‌ لیزنا، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختياري روز یکشنبه 25 دی‌ماه به ریاست به ریاست محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور سیاسی و اجتماعی استانداری؛ اردشیر آذر، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ علی‌اصغر مهری، معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان؛ علیرضا جیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ حجت الاسلام رئیسی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان؛ غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش؛ رضا ریاحی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شهرکرد؛ سیاوش سلیمانی، رئیس شورای اسلامی استان؛ کاظم خیری، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر و جمعی دیگر از مسئولین در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

 در این جلسه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته توسط اداره‌کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختياري گفت: در حوزه ترویج کتابخوانی نسبت به سالهای گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و فعالیت کتابخانه‌ها از حوزه شهرها بسیار فراتر رفته و به صورت میدانی به مناطق عشایری، کمتر توسعه‌یافته و روستاها سوق داده شده است و کتابداران در کتابخانه‌ها منتظر حضور مردم نمی مانند خودشان به سراغ مردم می‌ روند و این روحیه ستودنی است.

حسين‌ميرزايي افزود: بايد براي ارتقاي فرهنگ کتاب و کتابخواني در استان تمام تلاش خود را به‌کار بگيريم، چون فرهنگ مایه تعالی هر جامعه است، اگر فرهنگ درست باشد، شاهد تحول در تمامی حوزه‌ها خواهيم بود.

وی به طرح اداره‌کل کتابخانه‌ها در خصوص ارائه خدمات جامع فرهنگي کتاب‌محور به جامعه عشايري و مناطق روستايي استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هاي متولي نظرات و پيشنهادات خود را در راستاي اجراي هر چه بهتر برنامه‌ی عملياتي این طرح ظرف يک‌هفته به اداره‌کل کتابخانه‌ها  ارائه دهند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با تأکید بر لزوم توجه فرمانداران به مقوله فرهنگ و لزوم ترویج کتابخوانی گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها وظيفه دارند، زمين مورد نياز براي احداث کتابخانه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را تامين و در اختيار نهاد کتابخانه‌ها قرار دهند، به ویژه در شهر بازفت که اعتباری برای ساخت کتابخانه در این منطقه پیش‌بینی شده است ولی با وجود پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تا کنون زمینی برای این طرح واگذار نشده است.

وي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش نقش بسزايي در ارتقاي فرهنگ جامعه در زمينه‌هاي مختلف دارد، گفت: اگر آموزش و پرورش پويا شود، بسياري از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

 در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختياري ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته و روند پیگیری مصوبات جلسه گذشته به برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌ی‌کل در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: این اداره‌کل آمادگی دارد با تمامی دستگاههای فرهنگی جهت اجرای برنامه‌ای جامع و هماهنگ در ایام مبارک پیروزی انقلاب همکاری نماید.

وی به پروژه کتابخانه نابینایان رودکی اشاره کرد و افزود: تمامی تلاش ما این است که بتوانیم مکانی مناسبِ حالِ عزیزان نابینا و کم بینا، جهت استقرار موقت این کتابخانه تأمین کنیم و ان‌شاالله شاهد کلنگ زنی این پروژه در دهه مبارک فجر باشیم.

احمد فرهادی گفت: با بسیاری از دستگاهها جهت تأمین زمین در شهر بازفت رای‌زنی کردیم که متاسفانه تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده است و ان‌شاالله با درایت فرماندار شهرستان کوهرنگ این مشکل هرچه سریع‌تر مرتفع گردد.

گفتنی است ایجاد کتابخانه در شهر سردشت با همکاری میراث فرهنگی فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اجرای طرح کاروان دانایی با همکاری جمعیت هلال احمر در دهه مبارک فجر، اجرای تأتر خیابانی، نمایشنامه‌خوانی و برنامه‌های کتاب محور با همکاری شهرداری در ایام الله پیروزی انقلاب، برگزاری نمایشگاه مدرسه‌ای انقلاب و اجرای سرودهای انقلابی با همکاری آموزش و پرورش در دهه فجر و اجرای قانون احکام جایگزین با همکاری دادگستری در راستای ترویج کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها، از مهم‌ترین مباحث مطروحه در این جلسه بود.