کد خبر: 25156
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 شهریور 1395 - 13:21

داخلی

»

اخبار کتاب

در سبزوار برگزار شد

كارگاه‌هاي ترويج كتابخواني براي مربيان و مدیران مهدكودك‌ها

منبع : لیزنا
 كارگاه‌هاي آموزشي ترويج كتابخواني براي مربيان مهدكودك كه با همكاري سازمان بهزيستي و معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود با حضور مديركل دفتر مطالعات فرهنگي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار كرد.
كارگاه‌هاي ترويج كتابخواني براي مربيان و مدیران مهدكودك‌ها

  به گزارش لیزنا، علي اصغر سيدآبادي مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد در جمع بيش از ٦٠ نفر از مربيان و مديران مهدكودك‌هاي سبزوار كه در محل اداره بهزيستي اين شهر برگزار مي‌شد، گفت: سازمان بهزيستي و معاونت امور فرهنگي با مشاركت هم، طرح‌هاي ترويج كتابخواني را در مهدكودك‌هاي كشور اجرا خواهند كرد و برگزاری  اين كارگاه‌ها بخشي از اين طرح است.

 

وي افزود: در اين كارگاه‌ها، ضرورت‌هاي كتابخواني بين بچه‌هاي مهدكودكي، شيوه‌هاي ترويج كتابخواني در مهدكودك‌ها، شيوه‌هاي گفت‌و‌گو بين كودكان درباره كتاب و مستند سازي و انتقال تجربه به صورت كارگاهي آموزش داده مي‌شود.

 

سيدآبادي درباره اين كارگاه‌ها گفت: اين كارگاه‌ها در شهرهاي سبزوار، نيشابور و كاشان برگزار شده و در طول يك ماه آينده در ١٥ شهر نامزد پايتخت كتاب ایران كه آمادگي داشته باشند، برگزار خواهد شد.

 

مديركل دفتر مطالعات فرهنگي با تقدير از توجه سازمان بهزيستي به كتابخواني گفت: كتابخواني اگر با شيوه‌هاي جذاب همراه شود، ارزان‌ترين، موثرترين و پردوام‌ترين روش انتقال مفاهيم است و اميدواريم كه با همكاري سازمان بهزيستي و مهدكودك‌هاي كشور فعاليت‌هاي مهمي در اين زمينه انجام شود.

 

وي هم چنين افزود: اشتياق مربيان در اين شهرها بسيار خوب بوده و كارگاه‌ها با استقبال رو به رو شده است و در سبزوار ٩٦ نفر از مديران و مربيان مهدكودك‌ها در اين دوره شركت كردند.

 

سیدآبادی اين كارگاه‌ها را مقدمه مجموعه فعاليت‌هايي دانست كه سازمان بهزيستي و معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد قصد دارند، انجام دهند و گفت: با توجه به اين كه اين فعاليت‌ها مقطعي نيست، نياز به زيرساخت‌هاي فرهنگي و سرمايه انساني دارد و به همين دليل، كارگاه‌هاي آموزشي به عنوان مقدمه در نظر گرفته شده و به زودي اين مجموعه برنامه توسط سازمان بهزيستي به مهدها اعلام خواهد شد.

 

 مديركل دفتر مطالعات فرهنگي توجه به آموزش ترويج كتابخواني را يكي از رويكردهاي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال ٩٥ اعلام كرد و گفت: معاونت امور فرهنگي در سال ٩٥ چند دوره آموزشي را طراحي و احرا كرده است. اولين دوره آموزشي در نيشابور و با عنوان برنامه‌ريزي فرهنگي با محوريت طرح پايتخت كتاب و با حضور مديران و كارشناسان ارشاد سراسر كشور برگزار شد. هم اكنون نيز كارگاه‌هاي آموزشي باشگاه‌هاي كتابخواني  با مشاركت نهادهاي غيردولتي ترويج كتابخواني از جمله كانون توسعه فرهنگي در حال برگزاري است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: