کد خبر: 25352
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 مهر 1395 - 11:45

داخلی

»

اخبار کتاب

پرندۀ آبی کتاب تصویری «دستان کوچک، نقش های بزرگ» را منتشر کرد

منبع : لیزنا
پرندۀ آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به تازگی کتاب «دستان کوچک، نقش های بزرگ» را که مجموعه ای از نقاشی های کودکان، دربارۀ هشت سال دفاع مقدس را منتشر و روانۀ بازار کتاب کرده است.
پرندۀ آبی  کتاب تصویری «دستان کوچک، نقش های بزرگ» را منتشر کرد

 به گزارش لیزنا، در سال های 1371 و 1376  به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر دو دوره مسابقۀ بزرگ و سراسری نقاشی کودکان و نوجوانان برگزار شد که این مسابقه به موضوعاتی چون پشتیبانی مردم از جبهه ها، بمباران شهرها، آوارگان، آزادسازی خرمشهر و بازسازی مناطق جنگی اختصاص داشت و حالا صد نقش از آن نقاشی ها در این کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این مجموعه حاصل نگاه کودکانی است که بیشترشان جنگ را ندیده اند، اما با خط ها و رنگ ها  توانسته اند باورهایشان را نسبت به دفاع مقدس به زیباترین شکل به تصویر بکشند.

مسعود کوثری مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را مجموعه ای از تصاویری می داند که امروز ممکن است به خاطره ای دور برای کودکان و نوجوانان آن روزگاران درآمده باشد، با این حال هنوز به حیات خود در خاطرۀ جمعی ادامه می دهد.

وی این نقاشی ها را منبع مهمی برای شناخت درک کودکان و نوجوانان از پدیده های اجتماعی و سیاسی بزرگ قلمداد کرد و گفت:  نقاشی های این کتاب نیز همانند دیگر موضوع ها بخشی از دفاع مقدس مردم ایران و خاطره جمعی مردم ما از این پدیده دوران ساز به شمار می روند.

کوثری، هدف از گردآوری و انتشار این نقاشی ها را نهادینه کردن ارزش های والای دفاع مقدس و آشنایی کودکان زمان حاضر با فرهنگ و باورهای دینی در آن دوران دانست.

 

چاپ نخست کتاب «دستان کوچک، نقش های بزرگ» در شمارگان 1000 نسخه در پاییز 1395 توسط انتشارات علمی وفرهنگی تقديم علاقمندان شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: