کد خبر: 25604
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آبان 1395 - 13:25

داخلی

»

اخبار کتاب

در جلسه انجمن کتابخانه های خراسان رضوی صورت پذیرفت:

معرفی کتاب « فریاد در تاکستان » نوشته محمد خسروی راد

منبع : لیزنا
در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی،  محمد خسروی راد نویسنده کتاب فریاد در تاکستان (خاطرات زندگی دکتر شیخ) به معرفی کتاب خود پرداخت.
معرفی کتاب « فریاد در تاکستان » نوشته محمد خسروی راد

 به گزارش لیزنا، در سومین جلسه انجمن استان خراسان رضوی، در سال 1395 که روز پنج شنبه مورخ 29 مهر ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولین استانی صورت پذیرفت، محمد خسروی راد، نویسنده کتاب فریاد در تاکستان (خاطرات زندگی دکتر شیخ)، به معرفی کتاب خود پرداخت.

 کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان با ذکر این مطلب گفت: در ابتدای این جلسه و پس از معرفی نویسنده و آثار ایشان توسط کارشناس منابع، خسروی راد به معرفی کتاب خود پرداخت.

 

خسروی راد در معرفی کتاب فریاد در تاکستان گفت: کمتر کسی است که نام دکتر شیخ، پزشک حاذق و پرآوازه ی مشهدی را نشنیده باشد. حکایت طبابت های این پزشک دانا و توانمند بسیار خواندنی و جذاب و نشانه ی اوج توانایی های یک پزشک است.

پزشکی که هنگام روبرو شدن با بیمار، تنها به معاینات بالینی توجه ندارد، بلکه به حالات روحی و شرایط زندگی و کسب و کار بیمارش هم توجه داشته و با نهایت دقت و دلسوزی به مسایل بیمارانش می پرداخته است.

 

وی ادامه داد: در این کتاب سعی شده علاوه بر احیاء و ثبت و ماندگاری خاطرات سینه به سینه شهروندان قدیم مشهدی، درباره دکتر مرتضی شیخ، به شیوه ای داستانی و جذاب آشنایی بیشتر مردم با زندگی واقعی و دور از اغراق دکتر شیخ و نیز توجه بیشتر پزشکان به نیازهای روحی و معنوی بیماران در کنار معاینات بالینی را معرفی نماید.

 کارشناس منابع استان با اشاره به اهمیت معرفی چهره های به نام و مشهور استانی و ملی در جلسات انجمن از طریق معرفی کتاب، این امر را نه تنها گامی در جهت استان شناسی و معرفی چهره های فاخر به علاقه مندان دانست، بلکه شناساندن نویسندگان و ناشران فعالان این حوزه برای مسئولین فرهنگی استان را از دیگر اثرات آن ذکر نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: