کد خبر: 25697
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 آبان 1395 - 15:46

داخلی

»

اخبار کتاب

سرانه کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزان افزایش می‌یابد

منبع : لیزنا
مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد از تخفیف 6 درصدی اعتبارات به آموزش و پرورش و افزایش سرانه کتاب به دانش‌آموزان خبر داد.
سرانه کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزان افزایش می‌یابد

 به گزارش خبرنگار لیزنا، آیین بسته‌بندی کتاب‌ برای برپایی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه سراسر کشور صبح امروز با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امین‌زاده مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان مربوطه در محل تحویل کتاب برگزار شد.

 در این مراسم امین‌زاده با بیان اینکه با حمایت‌های آموزش و پرورش در راستای گسترش فرهنگ مکتوب و کتاب‌خوانی تلاش شده است اظهار داشت: اقدام امروز اولین رخدادی است که برای استقبال از هفته کتاب انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب و نوزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه در مدارس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود عنوان کرد: دغدغه رساندن کتاب به نسل جوان کشور را داریم و باید افراد کتاب‌خوان برای آینده کشور تربیت کنیم.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: همکاری‌های همه جانبه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موجب شده تا میزان بهره‌مندی از کتاب‌های کمک درسی از 3 به 10 برای دانش‌آموزان افزایش یابد.

امین‌زاده یادآور شد: این افزایش نشان از اقدامات مثبت 3 سال و نیم گذشته دارد و به راحتی میسر نشده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات مشترک این دو وزارتخانه بیان کرد: برگزاری 50 هزار نمایشگاه در جهت هویت‌بخشی به دانش‌آموزان، بهره‌مندی از یارانه‌های نشر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی در سه مرحله و همچنین تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس خارج از کشور از اقداماتی بوده که در راستای تعالی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی انجام شده است.

امین‌زاده از شناسایی دانش‌آموزان مؤلف خبر داد و عنوان کرد: وزارت ارشاد از حداکثر امکانات خود برای گسترش اقدامات فرهنگی استفاده کرده و در این راستا 6 درصد از اعتبارات فرهنگی این وزارتخانه به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد آمادگی دارد تا طرح ویژه‌ای برای استان تهران در نظر بگیرد اظهار داشت: در مسیر تجهیز کتاب‌خانه‌ها و نمایشگاه‌ها تا کنون شاهد افزایش عناوین کتب ارائه شده از هزار به 4 هزار و 700 عنوان بوده‌ایم که عمده اقدامات آن در حوزه آموزش و پرورش بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: