کد خبر: 26712
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1395 - 12:53

داخلی

»

اخبار کتاب

کتابخانه پستی طبس فعالیت خود را از سرگرفت

منبع : لیزنا
کتاب‌خانه پستی طبس در خراسان جنوبی پس از یک دوره توقف فعالیت، با حضور مسوولان ارشد استانی و منطقه‌ای بار دیگر خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان را از سرگرفت.
کتابخانه پستی طبس فعالیت خود را از سرگرفت

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌خانه پستی طبس با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان فعالیت دوباره خود را از سرگرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در آیین راه‌اندازی مجدد کتاب‌خانه پستی طبس گفت: شهرستان طبس با 56 هزار کیلومتر وسعت یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور با پراکندگی فراوان است و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی می‌تواند خدمت بزرگی به کودکان و نوجوانان مستعد این شهرستان باشد.

سید‌مهدی طلایی مقدم در ادامه افزود: امروز بسیاری از مدیران شهرستان طبس همان اعضا قدیمی کانون هستند و به دلیل شناخت کامل از کانون با تمام وجود در خدمت مجموعه هستند و ما امیدواریم بزودی شاهد گسترش مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی شهرستان طبس باشیم.
در همین ارتباط، طلایی برای افزایش تعداد مراکز ثابت و سیار کانون در شهرستان طبس قول مساعد داد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز در این آیین که در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس برگزار شد، گفت: کانون دو رسالت عام و  خاص دارد. رسالت خاص کانون،  تلاش برای  شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است و راه اندازی کتابخانه‌های ثابت زمینه کشف این استعدادها را فراهم می‌کند.
طاهره حمیدی اضافه کرد: کانون با تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به آنان کمک می‌کند تا نگاه متفاوتی به محیط پیرامون زندگی خود داشته باشند.
حمیدی توسعه‌ی سواد خواندن، تقویت قدرت بیان و بالابردن اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان را  از دیگر اهداف محوری کانون عنوان کرد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تصریح کرد: کتاب‌خانه‌ی پستی شهرستان طبس با هدف رساندن کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق دور افتاده روستایی احیا شد. 
لازم به توضیح است که هم اکنون در سطح شهرستان طبس 2 کتاب‌خانه ثابت و یک کتاب‌خانه سیار روستایی فعال است و با این گشایش مجدد نیز یک کتاب‌خانه پستی به جمع مراکز کانون این شهر اضافه شد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: در مجموع مراکز ثابت، سیار و پستی این شهرستان قریب به 42 هزار کتاب برای امانت دادن به 3 هزار و 800 عضو کودک و نوجوان وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش تعداد کتاب‌خانه‌ها، خدمات کانون نیز در سطح گسترده‌تری ارائه شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: