کد خبر: 26972
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 11:50

داخلی

»

اخبار کتاب

برندگان سومین کنکور نامی ۲۰۱۷ اعلام شدند

منبع : لیزنا
جزیره‌ نامی، برندگان سومین دوره‌ رقابت‌های کنکور نامی در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد.
برندگان سومین کنکور نامی ۲۰۱۷ اعلام شدند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، در این مسابقه جهانی تصویرگری که از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است، ملگارزاتا گوراسکا از کشور لهستان جایزه‌ی بزرگ Grand Prix، آنا مورگوناوا از کشور روسیه و جو هی یون، تصویرگر کره‌ای ساکن ایالات متحده امریکا جایزه دوم یا جایزه طلایی Golden prize را از آن خود کردند.

نام امیر شعبانی‌پور از ایران، در میان برندگان سوم این مسابقه یعنی جایزه‌ جزیره‌ سبز Green Island قرار دارد. از دیگر برندگان جزیره سبز میونگ آیی لی از کره جنوبی، کسنیا رودکینا از روسیه، کاترینا سوبرال از پرتغال و آلبرتین زولو از سوییس هستند. پس از این سه جایزه، جایزه جزیره بنفش است که به ۱۰ تصویرگر از کشورهای گوناگون جهان تعلق گرفت.

جزیره نامی، پشتیبان رسمی جایزه‌ هانس کریستین آندرسن با هدف تشویق هنرمندان به خلاقیت و مشارکت در پیشرفت کیفیت تصویرگری کتاب‌ها و فراهم کردن فرصتی برای معرفی تصویرگران در سطح بین‌المللی، این مسابقه را هر دو سال یک‌بار برگزار می‌کند. در این رقابت بین‌المللی، تصویرگران از سراسر جهان شرکت می‌کنند.

پدر سومین دوره‌ این رقابت، در مجموع ۱۷۷۷ اثر از ۸۹ کشور در ۶ قاره‌ جهان شرکت کرد که قاره‌ی اروپا با ارسال ۷۷۲ اثر، در رتبه‌ی نخست بیشترین آثار شرکت‌کننده‌ این رقابت و قاره‌ی آسیا با حضور ۷۵۴ اثر در رتبه‌ی دوم قرار گرفت.

داوری سومین مسابقه تصویرگری جزیره نامی در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله‌ی نخست که آثار به شکل دیجیتال ارسال شدند،۱۵۰ اثر از ۴۳ کشور انتخاب شدند تا اصل یا پرینت آثار خود را برای مرحله‌ی دوم داوری، به مسابقه ارسال کنند. برندگان نهایی از میان این آثار گزینش شدند، اما همه ۱۵۰ اثر ارسالی در کاتالوگ مسابقه که در ماه می منتشر می‌شود در کنار کار برندگان به چاپ می‌رسد.

 در میان آثار راه یافته به کاتالوگ نام تصویرگران ایرانی همچون محمد برنگی، رضا دالوند، مجید فخارزواره، ریحانه کاشیان، راشین خیریه، فرشته نجفی، فاطمه نخعی، پگاه درخشان رکنی، نوشین صفاخو و مجید ذاکری به چشم می‌خورد.

 رئیس گروه داوران دوره‌ سوم این رقابت، جونکو یوکوتا از کشور آمریکا بود و زهره قایینی از ایران، آناستازیا آرخیپوا از روسیه، یوسف اسماعیل از مالزی، راجر ملو از برزیل، یوکیکو هیروماتسو از ژاپن و سونگ اکی هان از کشور کره جنوبی هیئت داوران این دوره را تشکیل می‌دادند. به استثنای یوکیکو هیروماتسو از ژاپن و سونگ اکی هان که امسال به جمع داوران پیوستند، بقیه اعضای گروه داوران برای سومین بار است که این جایزه را داوری می کنند. آن ها در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ نیز داور این مسابقه بودند.

نمایشگاهی ویژه از آثار برگزیده‌‌ این دوره در نخستین روز ماه می ۲۰۱۷ در جشنواره نامی به نمایش در خواهد آمد.

برگزیدگان جایزه‌‌های بزرگ، جزیره‌ی طلایی و جزیره‌ سبز، در ماه می مهمان جشنواره نامی در کره جنوبی خواهند بود.

برندگان سومین دوره مسابقه جزیره نامی ۲۰۱۷ و جوایز آن‌ها به شرح زیر است:

جایزه بزرگ (نشان این رقابت به همراه ۱۰ هزار دلار آمریکا)

ملگارزاتا گوراسکا - کشور لهستان

 

)جایزه‌ جزیره طلایی( نشان این رقابت به همراه ۵ هزار دلار آمریکا

آنا مورگوناوا – کشور روسیه

جو هی یون – ایالات متحده امریکا

 

(جایزه جزیره سبز) نشان این رقابت به همراه ۲ هزار دلار آمریکا

میونگ آیی لی – کشور کره جنوبی

کسنیا رودکینا – کشور روسیه

امیر شعبانی‌پور – کشور ایران

کاترینا سوبرال – پرتغال

آلبرتین زولو - سوییس

(جایزه جزیره بنفش) نشان این رقابت به همراه گواهینامه

لوکا دی باتیستا – ایتالیا

ماریلدا کاستان‌ها – برزیل

جولین چانگ – کانادا

های جین کیم – کره جنوبی

جی مین کیم – کره جنوبی

یارا کونو – پرتغال

اسویتلانا ماخرووا – روسیه

بریتا تکنتراپ – آلمان

رانگ یو – ایالات متحده آمریکا

زوچااو زو - چین

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: