کد خبر: 27100
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 23:45

داخلی

»

اخبار کتاب

«سورنا» منتشر شد

منبع : لیزنا
«سورنا» سردار بزرگ ایرانی، قهرمان اصلی کتابی به همین نام است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
«سورنا» منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل روابط‌ عمومی و امور‌ بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جدیدترین اثر ابراهیم حسن‌بیگی روایتِ بخشی از تاریخ اشکانیان است.

این کتاب که با محوریت سورنا سردار بزرگ سیستانی نوشته شده است، قصد دارد قهرمانی ایرانی را به مخاطبان معرفی ‌کند. نویسنده‌ این کتاب در روایتی، هم‌زمان داستان اشکانیان و رومیان را نقل می‌کند.

داستان این کتاب از زمانی آغاز می‌شود که سورنا به عنوان فرمانده‌ دولت اشکانیان مشغول به کار است. در انتهای کتاب نیز روایت اسارت 10هزار رومی را می‌خوانیم: «سورنا میان اسیران مردی را دید که شباهت عجیبی به کراسوس داشت. دستور داد لباسی شبیه جامه‌ پادشاهان روم به او بپوشانند. سپس مرد را به ارابه‌ای سوار کرد و ارابه را در خیابان‌های شهر به راه انداخت؛ گویی او کراسوس است که تیسفون را فتح کرده! شادی و هیجان مردم با دیدن این فاتح دروغین چند برابر شده بود...»

این کتاب 74 صفحه‌ای به قیمت 6 هزار تومان برای گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) منتشر شده و قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: