کد خبر: 27424
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 11:58

داخلی

»

اخبار کتاب

داریوش مطلبی

صنعت نشر از نظر علمی در وضعیت مناسبی نیست

منبع : لیزنا
 دبیر دومین همایش ملی کتاب و نشر از وضعیت نامناسب صنعت نشر در ایران از نظر علمی خبر داد و گفت: همایش‌های مختلف باید راهی برای جبران خلاهای دانشی باشند.
صنعت نشر از نظر علمی در وضعیت مناسبی نیست

به گزارش خبرنگار لیزنا، داریوش مطلبی دبیر دومین همایش ملی کتاب و نشر، گفت: امروز شاهد دومین دوره همایش هستیم که با هدف تبادل دستاوردهای علمی و اندیشه ای این حوزه انجام می‌گیرد.

وی افزود: طبق نظر شرکت‌کنندگان و اعضای هیات علمی در دوره پیشین دو موضوع محوری نقش بازاریابی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی و جایگاه آموزش و پرورش در کتاب‌خوانی بعنوان یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت نشر، کتاب و کتاب‌خوانی برای دومین همایش پیش‌بینی و در نظر گرفته شد.

مطلبی با اشاره به گزارش دبیرخانه همایش در یکسال گذشته بعد از فراخوان ارایه شده، عنوان کرد: 70 عنوان چکیده به دبیرخانه رسید و بعد از داوری 55 چکیده پذیرفته و اعلام عمومی شد.

وی افزود: با توجه به جابجایی زمان همایش قرار شد هر مقاله‌ای که به دبیرخانه رسید در فرآیند داوری قرار گیرد، لذا 51 مقاله کامل به دبیرخانه واصل و بعد از بررسی‌های اولیه همزمان برای دو داور ارسال شد که درصورت مغایر بودن نظر دو داور مقاله به داور سوم برای داوری منتقل می‌شد.

دبیر دومین همایش ملی کتاب و نشر اظهار داشت: از آنجا که رشته نشر در دانشگاه نیست و کارشناسان زیادی بصورت تخصصی مرتبط تربیت نشدند، از سوی داوران و اعضای هیات علمی برخی مقالات بیش از سه تا 4بار داوری شدند.

به گفته وی 11 مقاله برای ارایه شفاهی و 5 پوستر مورد پذیرش قرار گرفت همچنین در این همایش 4 تجربه ملی از حوزه کتاب‌خوانی و نشر وجود دارد که هرکدام از این تجارب و مقالات در پنل های تخصصی ارایه می‌شوند.

مطلبی صنعت نشر را در کشور از نظر علمی در وضعیت مناسبی ندانست و گفت: بررسی کتابهای منتشر شده نشان می‌دهد که متاسفانه به دلیل نبود رشته دانشگاهی مخصوص به ویژه در مقطع ارشد، منابع اطلاعاتی کمی منتشر شده اند و امیدواریم ماحصل اینگونه همایش‌ها در جبران برخی خلاهای دانش و دسترس‌پذیری آن برای علاقمندان و کارشناسان موثر باشد.

خبرهای بعدی این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: