کد خبر: 28869
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 خرداد 1396 - 12:02

داخلی

»

اخبار کتاب

رشد بی‌سابقه شمارگان کتاب‌ در سال 1395؛

بازنشر 14 عنوان کتاب کانون در بیش از 650هزار نسخه

منبع : لیزنا
افزایش بی‌سابقه شمارگان ۱۴ عنوان از کتاب‌های تجدید چاپی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۵ از استقبال گسترده این آثار در بین مخاطبان خبر می‌دهد.
بازنشر 14 عنوان کتاب کانون در بیش از 650هزار نسخه

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، سال گذشته این ۱۴ عنوان کتاب در شمارگان ۶۶۵‌هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

بر این اساس، بیشترین فهرست کتاب‌های تجدید چاپ شده کانون در سال ۱۳۹۵ مربوط به کتاب «اعترافات غلامان» نوشته‌ حمیدرضا شاه‌آبادی است که تاکنون در ۱۲۰هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

این کتاب در چهار تیراژ نخست خود طی سال‌های گذشته در مجموع  ۴۶هزار نسخه منتشر شده بود ولی در سال گذشته با عرضه‌ چاپ‌های پنجم تا دهم در ۷۴هزار و ۵۰۰ نسخه آمار خوانندگان و فروش خود را افزایش داد.

در این فهرست کتاب «هدیه خوبان» رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است. مولف این کتاب جف برامبو است و طی ۱۰ سال انتشار به شمارگان ۷۰‌هزار نسخه رسیده است که۵۰‌هزار نسخه از این تعداد مربوط به چاپ‌های چهارم تا سیزدهم در سال گذشته است.

همچنین «قدم یازدهم» اثری از سوسن طاقدیس که پیش‌تر در ۸هزار نسخه منتشر شده بود در سال قبل در ۴۵هزار نسخه دیگر منتشر شد تا آمار فروش این کتاب به ۵۳هزار نسخه برسد.

همچنین آمار چاپ کتاب «خانواده‌ آقای چرخشی» اثر طاهره ایبد در سال‌های منتهی به ۹۴ حدود ۳۳هزار نسخه بود که در چندین چاپ به کتابخانه‌های کودکان رسیده بود اما در سال قبل ۲۰هزار نسخه‌ جدید از آن انتشار یافت تا آمار شمارگان این اثر تاکنون ۵۳هزار نسخه باشد.

دیگر کتاب‌های این فهرست عبارتند از رمان «قلب‌های نارنجی» نوشته‌ مینو کریم‌زاده که تاکنون در مجموع در ۴۱‌هزار نسخه چاپ شده است که ۲۰هزار نسخه از این اثر در سال ۱۳۹۵ به دست مخاطبان رسید.

«دعاهای زمینی پدربزرگ» نوشته‌ داگلاس وود از دیگر آثار تجدید چاپی کانون در سال قبل در ۲۰هزار نسخه است. این اثر تاکنون در ۴۰هزار نسخه در سه مرحله چاپ به دست مخاطبان رسیده بود که در سال قبل چاپ‌های سوم تا هفتم آن به دست مخاطبان رسید.

اثری از جمشید خانیان نیز در فهرست منتشر شده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد. «قلب زیبای بابور» پیش‌تر و در چندین چاپ در ۱۷هزار نسخه منتشر شده بود که این آمار تنها در سال ۹۵ به ۲۰هزار نسخه رسید تا شمارگان این اثر تاکنون به ۳۷هزار برسد.

کتاب «چگونه یک گیاه تبدیل به نفت می‌شود؟» نوشته‌ لیندا تاگلیافرو تاکنون در ۳۵هزار نسخه منتشر شده است. این کتاب در سال ۹۵، در ۲۰هزار نسخه در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

تغییر آمار انتشار کتاب «رستم و اکوان دیو» نوشته افسانه شعبان‌نژاد از ۱۰هزار نسخه سال‌های پیش به ۲۰هزار نسخه در سال گذشته، «یک سین+ هفت سین» نوشته خسرو باباخانی از ۲۰هزار نسخه به ۲۸هزار نسخه،‌ «فرش ایران را بشناسیم» اثر احمد دانشگر از ۱۰هزار نسخه به ۲۰هزار نسخه، «سه گلدان» نوشته‌ی احمدرضا احمدی از ۵‌هزار نسخه به ۲۰‌هزار نسخه بخشی نیز از این روند رو به رشد انتشار و استقبال از کتاب خبر می‌دهد.

بر همین اساس این کتاب‌ها از ابتدا تاکنون به ترتیب با شمارگان ۳۰هزار، ۴۸هزار،۳۰هزار و ۲۵هزار نسخه به دست مخاطبان رسیده‌اند.

بر همین اساس، در این یک سال کتاب‌های دیگری نیز همچون «حتی یک دقیقه کافی است» از مجموعه‌ رمان نوجوان امروز اثر آتوسا صالحی با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است تا آنجا که پیش‌تر این اثر در طی چند سال در ۲۰‌هزار نسخه عرضه شده بود، اما در سال گذشته ۲۳هزار نسخه از این اثر انتشار مجدد یافت تا تعداد نسخه‌های منتشر شده‌ی این اثر به ۴۳هزار نسخه برسد.

«چشم عقاب» نیز در قالب همین مجموعه و از سوی محسن هجری یکی از رمان‌های پرفروش و موفق سال‌های اخیر بوده است. این اثر پیش‌تر در ۲۰هزار نسخه و در سال ۹۵ نیز در ۲۰هزار نسخه منتشر شد.

گفتنی است که این آمار بیانگر توزیع مناسب آثار و کیفیت و تنوع کتاب‌های کانون طی سال‌های اخیر و قدم موثری است که در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایران برداشته شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: