کد خبر: 29482
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 15:54

داخلی

»

اخبار کتاب

اشعار منتشرنشده نیما بررسی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «صدسال دگر» دفتری از اشعار منتشرنشده نیما یوشیج با تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیائی‌مقدم فردا چهارشنبه(چهارم مردادماه)در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
اشعار منتشرنشده نیما بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، كتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نیما» چهارشنبه (چهارم مردادماه) با حضور سعید رضوانی، مسعود جعفری و كامیارعابدی در سرای اهل قلم معرفی می شود.

اشعاری كه در این مجموعه گرد آمده است در قالب‌های كلاسیك، نوقدمایی (چارپاره و صورت‌های گوناگون آن) و قالب مشهور به نیمایی است. در اشعار این دفتر انواع آزمایش‌های نیما در وزن و قافیه و سایر عناصر صوری دیده می‌شود، كمااینكه مضامین شعرها نیز گوناگون و متفاوت است و همان تنوع محتوایی‌ای كه پیش‌تر در اشعار او دیده می‌شد در اینجا نیز به چشم می‌خورد. جنگ و فقر و استبداد و عشق و طبیعت از جمله این مضامین هستند. در عین حال، مسائل ساده زندگی روزمره نیز الهام‌بخش وی در سرودن بخشی از شعرها بوده است.

 

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی كتاب «صدسال دگر دفتری از اشعار منتشرنشده نیما یوشیج»، چهارشنبه (چهارم مردادماه) ساعت 17 به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك 2  مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: