کد خبر: 30298
تاریخ انتشار: شنبه, 11 شهریور 1396 - 12:23

داخلی

»

اخبار کتاب

احمد اکبرپور

«گفت‌وگو» باید پیش برنده داستان باشد

منبع : لیزنا
نویسنده کتاب «من نوکر بابا نیستم» در نشست ادبی دو پنجره استان فارس گفت: گفت‌وگو باید پیش برنده داستان باشد تا به معرفی مناسب شخصیت‌ها کمک کند و از خستگی خواننده بابت خواندن سطرهای طولانی بکاهد.
«گفت‌وگو» باید پیش برنده داستان باشد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد اکبرپور میهمان این نشست ادبی در ابتدا از بچه‌ها خواست بدون تعارف به بیان نظرهای‌شان در رابطه‌ با کتاب خود بپردازند.

اکبرپور با اشاره به ویژگی‌های داستانِ خوب، یکی از نکته‌های مهم در داستان‌نویسی را انتخاب اسم بیان کرد و افزود: هر اسمی مناسب داستان نیست چراکه جذابیت و نو بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب اسم داستان است.

خالق کتاب «شب به خیر فرمانده» یادآور شد: اسم نباید تکراری باشد و هم‌چنین نباید داستان کتاب را لو بدهد و در عین حال باید حس کنجکاوی خواننده را در هنگام انتخاب کتاب برانگیزد.

به گفته این نویسنده انتخاب اسم مناسب برای داستان همانند نوشتن داستان خوب، نیازمند کوشش است.

مدیر کل کانون استان فارس نیز با حضور در نشست ادبی «دو پنجره»  با اشاره به روز عرفه و فرارسیدن عید کرامت انسان گفت: عید قربان تولد ایمان و مرگ تردید است و حضرت ابراهیم با باور قلبی به اثبات ایمان خود پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضا گفت: در این عصر فناوری و دانایی تلاش کنید که انسان‌های توانمندی باشید چون کسانی موفق هستند که در این دهکده جهانی و عصر اطلاعات داناتر و تواناتر باشند.

زهرا افتخاری از اعضا خواست خوب ببینند، خوب بشنوند و خوب بنویسند و با دانایی خود به حل مسئله در جریان روابط اجتماعی بپردازند.

او عصر حاضر را زمان یادگیری برای باهم بودن و زندگی خوب دانست و از اعضا خواست در کنار مربیان یاد بگیرند چرا‌که آن‌ها مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند؛ سرمایه‌هایی ارزشمند که فعالیت‌های کانون هم تحت‌الشعاع توانمندی آن‌هاست.

افتخاری، یکی از فعالیت‌هایی که مبتنی بر دانایی است را برنامه دو پنجره عنوان کرد که در آن، اعضا در کنار نویسندگان توانمند قرار می‌گیرند تا ببینید چه گفته و چه نوشته‌اند.

به گفته وی، دو پنجره مشارکت بین عضو و نویسنده است و در این برنامه می‌توان با مسایل اجتماع، خانواده و ارتباطات بین فردی و مهارت حل مسئله آشنا شد.

این نشست با نقد کتاب من «نوکر بابا نیستم» و نقد آثار داستانی اعضا ادامه یافت.

پخش کلیپی از زندگی و آثار احمد اکبرپور، برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های داستانی وی و پخش فیلم از دیگر بخش‌های این نشست بود.

 

نشست ادبی دو پنجره با حضور مربیان و اعضا انجمن ادبی سروناز در مجتمع فرهنگی‌هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: