کد خبر: 32284
تاریخ انتشار: شنبه, 02 دی 1396 - 14:04

داخلی

»

اخبار کتاب

ديدار رايزن فرهنگي ايران با رییس کتابخانه ملی گرجستان

منبع : لیزنا
 مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران ضمن بازدید از کتابخانه ملی گرجستان، با گیورگی ککلیدزه، رییس این کتابخانه دیدار و با وي درباره چشم‌انداز روابط فرهنگی دو کشور گفت‌وگو كرد.
ديدار رايزن فرهنگي ايران با رییس کتابخانه ملی گرجستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان در اين ديدرا ضمن با قدرداني از مشارکت کتابخانه ملي گرجستان در برگزاری برنامه‌های رایزنی فرهنگی ايران در تفليس، با اشاره به روابط دو كشور در دوره معاصر، استفاده از این شرایط ویژه را فرصتی استثنایی و طلایی برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دانست.

وي گفت: پرداختن به جایگاه نخبگان در روابط دو کشور در دوره معاصر می‌تواند موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید در عرصه‌های مختلف همکاری شود و اسناد و مدارک بسیاری در این خصوص از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ معاصر دو کشور وجود دارد.

كامران‌فرد در ادامه و در تبیین ضرورت توسعه همکاری‌های همه‌جانبه گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی براي ارتقاي سطح اطلاعات مخاطبین و فرهیختگان نقش بسیار مهمی خواهد داشت و شرایط آشنایی بیشتر اقشار جامعه با مشترکات فرهنگی و تمدنی دو کشور فراهم خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان ضمن اظهار امیدواری به منظور همکاری‌های بیشتر با کتابخانه ملی گرجستان، گفت: استفاده بهینه از تجربیات و اندوخته‌های فرهنگی می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای برای ارتباط بیشتر مراکز فرهنگی قرار گیرد و از این طریق می‌توان برنامه‌های فیمابین مراکز علمی دو کشور را اجرا كرد و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک را به انجام رساند.

گیورگی ککلیدزه، رییس کتابخانه ملی گرجستان هم در اين ديدار گزارش مختصری از نحوه فعالیت و آثار مربوط به پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور که در این کتابخانه نگهداری می‌شود را ارايه داد.

وی سپس با اشاره به ظرفیت‌های موجود و آثار مرتبط به تاریخ و ادبیات ایران در گرجستان، بخش تاریخ ایران‌شناسی در این کتابخانه را یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌ها در این کتابخانه دانست.

 

وی همچنين ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های بیشتر در آینده با پیشنهاد رایزنی فرهنگی در خصوص برگزاری همایش مشترک با توجه به مستندات و مشترکات بیشمار فرهنگی و اجتماعی موافقت كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: