کد خبر: 35425
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 تیر 1397 - 15:53

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست شهرام شفیعی با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان

منبع : لیزنا
طنز، مساله‌ای جدی است و فرد طنزپرداز تلاش می‌کند تا با ژرف‌اندیشی و نگریستن از بالا، به تغییر و دگرگونی‌های مثبت کمک ‌کند.
نشست شهرام شفیعی با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان

به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرام شفیعی نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی مرکز فرهنگی هنری لاهیجان با بیان این مطلب افزود: تردید فرد طنزپرداز نسبت به مسایل مختلف، کمک‌ می‌کند که او دقیق‌تر بیندیشد و از زوایای مختلف به یک موضوع مشخص توجه داشته‌ باشد.

وی گفت: طنز، یاری‌رسان دقت مخاطب است و به ما می‌آموزد که به ابزارهای خودمان با تردید نگریسته و به آن بخندیم.

نویسنده مجموعه پنج جلدی «جزیره بی‌تربیت‌ها» در ادامه سخنان خود به اهمیت تفکر و اندیشه‌ورزی اشاره و با بیان این‌که اندیشه، برتر از پرسش است، گفت: درگیرشدن ذهن با موضوع‌های مختلف گویای تلاشی است که برای فهم افزون‌تر و لبریز سازی ظرف آگاهی صورت‌ می‌گیرد.

او هم‌چنین عاقبت‌اندیشی را لازمه پیشرفت همه‌جانبه توصیف‌ کرد و با تبیین این موضوع که عاقبت‌نگری به معنی اندیشیدن عاقلانه در هر موضوع و به پایان رسانیدن درست کارهاست افزود: در عرصه نویسندگی نیز نیازمند توجه ویژه به این امر هستیم.

شفیعی در همین حال به پرسش‌های حاضران در ارتباط با چگونگی گام‌ برداشتن در عرصه نویسندگی پاسخ ‌گفت و با یادآورشدن این موضوع که توجه به پیرامون و استفاده از تجربه‌های شخصی، نقطه آغاز حرکت در این مسیر است، اضافه‌ کرد: هریک از انسان‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که بایستی از این ویژگی‌ها استفاده ‌کرده و با ایجاد تغییرات سازنده، الهام‌پذیری از دیدگاه‌های صاحبان اندیشه و گسترش فعالیت‌ها، در مسیری درست حرکت ‌کنند.

خالق «قصه‌های غرب وحشی» درعین حال مطالعه کتاب را لازمه نوشتن دانست و به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد با بهره‌گیری از فرصت حضور در مراکز فرهنگی هنری و راهنمایی‌های راه‌گشای مربیان کانون، برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

خوانش‌ آثار ادبی از سوی اعضا و ارایه نقطه‌نظرات سازنده از سوی شهرام شفیعی، دیگر بخش این نشست بود که با اهدای امضا و دست‌نوشته‌های این چهره نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان همراه ‌شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: