کد خبر: 35426
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 تیر 1397 - 16:02

داخلی

»

اخبار کتاب

دو کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه پروین شد

منبع : لیزنا
«خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی نامزد دریافت جایزه پروین اعتصامی شد.
دو کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه پروین شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه پروین اعتصامی، جایزه‌ای است ادبی که به صورت دو سالانه به آثار انتشار یافته بانوان در زمینه ادبیات به زبان فارسی در ایران اعطا می‌شودبر این اساس «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی عنوان‌های این دو کتاب کانون هستند.

در عین حال، «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده عذرا موسوی از نشر مدرسه رمان، «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری از نشر شهرستان ادب و «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» نوشته شکوه قاسم‌نیا از نشر محراب قلم عنوان سه نامزد دیگر این بخش هستند.

این در حالی است که آثار منتشرشده از سوی کانون و برخی از نویسندگان، کارشناسان و مربیان کانون در دوره‌های مختلف نیز در بین برندگان این جایزه در سال‌های گذشته قرار داشته است.

بر اساس این گزارش داوران بخش ادبیات کودک و نوجوان متشکل از جواد محقق، سوسن طاقدیس و کمال شفیعی، داوری بخش ادبیات کودک این دوره از جایزه را برعهده داشتند که آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سال‌های 95 و 96 را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و در نهایت این پنج اثر را به عنوان نامزدهای پایانی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.

جایزه ادبی «پروین اعتصامی» از سال 1383 و با هدف بزرگ‌داشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور، ایجاد پیوند بین ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده و تقدیر از زنان در عرصه زبان و ادب فارسی همه ساله در سال‌روز تولد پروین اعتصامی اهدا می‌شود.

متولی برگزاری این رویداد ادبی خانه کتاب ایران به‌عنوان نهادی مستقل، غیردولتی و غیرانتفاعی است.

مراسم پایانی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی قرار است اواخر تیر برگزار شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: