کد خبر: 35456
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 14:59

داخلی

»

اخبار کتاب

نامزدهای بخش شعر جایزه پروین اعتصامی اعلام شد

منبع : لیزنا
مهدی قزلی در نشست خبری صبح امروز، نامزدهای بخش شعر را اعلام کرد.
نامزدهای بخش شعر جایزه پروین اعتصامی اعلام شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دبیر اجرایی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با تقدیر از داوران این بخش، خانم‌ها‌ لیلا کردبچه، مهرنوش قربانعلی و آقای اسماعیل امینی، آثار راه‌یافته به داوری نهایی بخش شعر را به شرح ذیل اعلام کرد:

(به ترتیب حروف الفبا)

اگر تو بودی امروز شنبه بود» سروده فریبا شادلو از نشر چشمه

درخت سوال نمی کند، می افتد» سروده سپیده نیک رو از نشر چشمه

عبور از من» سروده الهه تاجیک زاده از انتشارات سوره مهر

لیلی آذر» سروده اعظم سعادتمند از انتشارات شهرستان ادب

نه مثل ماهی ها» سروده شیرین خسروی از انتشارات مروارید

بنابر اعلام دبیرخانه این رویداد، برگزیدگان بخش‌های پنج‌گانه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، شنبه 23 تیرماه در حسینیه جماران معرفی و تقدیر خواهند شد.

با داوران بخش شعر آشنا شویم:

اسماعیل امینی متولد سال 1342 در  تهران؛ شاعر، منتقد و استاد دانشگاه:

او دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی تا مقطع دکتراست و علاوه بر تدریس در دانشگاه کارگاه‌های شعر مختلف و به ویژه شعر طنز را اداره می‌کند. وی از موثرین طنزپردازان معاصر ایران نیز به حساب می‌آید.

از دیگر فعالیتهای او میتوان به همکاری چندین ساله با نشریات و روزنامهها، عضویت در شورای عالی شعر و شورای عالی موسیقی در سازمان صدا و سیما و عضویت درگروه ادبیات در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد.

از مهمترین آثار وی میتوان از لبخند غیرمجاز، لبخند سعدی، گزیده شعر، طنز در مثنوی معنوی، جلسه شعر (مباحث آموزشی)، شاعر و دلقک دربار، دکتر بازی و غیره نام برد.

دبیرعلمی نهمین و دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضو هیئت علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

در جشنواره بین المللی طنز، رتبه نخست بخش پژوهش و در جشنواره فجر نیزعنوان برتر دربخش فعالیت های ادبی را بدست آورده است. امینی تا کنون داوری جشنواره‌ها و جوایز متعدد ادبی را عهده‌دار بوده است.

لیلا کردبچه متولد سال 1359 در تهران، شاعر و پژوهشگر ادبیات:

او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی و دانشجوی دوره دکتری در رشته «ادبیات معاصر» در دانشگاه اصفهان است. کردبچه علاوه بر شعر، دستی هم در نقد و تحلیل تاریخ ادبیات دارد.

«صدایم را از پرنده‌های مرده پس بگیر»، «حرفی بزرگ‌تر از دهان پنجره»، «چرا که نبودی» و برجسته‌ترین اثر او «کلاغمرگی» است.

«متون نظم: مجموعه ادبیات»، «متون نثر: مجموعه ادبیات»، «بلاغت و ساختار نحوی زبان شعر امروز» را هم در حوزه پژوهش به رشته تحریر درآورده است.

در کارنامه ادبی او برگزیده شدن در بخش شعر آزاد هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برگزیده شدن در جشنواره شعر جوان کشور و کنگره بین‌المللی خط سوم دیده می‌شود.

مهرنوش قربانعلی متولد سال 1347 در تهران، شاعر و منتقد ادبی:

دانش آموخته كارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. حضور حرفه ای درمجلات و مطبوعات تخصصی ادبیات را از سال 1367 با مجلاتی مانند: دنیای سخن،آدینه، تكاپو، گردون، دریچه، فرهنگ توسعه، نگاه نو، بایا و نوشتا آغاز کرد.

از او چهار مجموعه شعر به نام‌های «درناتمامی خود»، «راه به حافظه جهان»، «تبصره» و «به وقت البرز» و «چشم انداز شعر معاصر ایران (1380-1301) گفتگو با منتقدان و صاحب نظران شعر امروز» هم در حوزه پژوهش به چاپ رسیده است.

برگزیده سومین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی در سال 1387 برای مجموعه شعر به وقت البرز.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: