کد خبر: 35461
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 15:49

داخلی

»

اخبار کتاب

 آغاز دوره تابستانه آموزش زبان فارسی در راولپندی پاکستان

منبع : لیزنا
دوره تابستانه آموزش زبان و ادبیات فارسی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی آغاز شد.
 آغاز دوره تابستانه آموزش زبان فارسی در راولپندی پاکستان

 به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی، مظفر علی کشمیری، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی اسلامی، خانم معصومه بتول، رییس انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی «افتخار»، مشرف حسین جعفری، استاد زبان فارسی و فارسی‌آموزان سطح دوم و چهارم ‏برگزار شد.

معصومه بتول در سخنانی در این مراسم، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی انجمن «افتخار» پرداخت و آمادگی این انجمن را برای گسترش فعالیت‌های مرتبط با زبان فارسی اعلام کرد.

مشرف جعفری نیز در این مراسم، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه زبان فارسی در پاکستان شیوه‌های تدریس در دوره جدید را بیان کرد.

در ادامه، مظفر علی کشمیری تاریخچه مختصری از سوابق فعالیت خود در تدریس زبان فارسی در دانشگاه و دوره‌های آموزشی خانه فرهنگ کشورمان بیان کرد.

 بهرام کیان، وابسته فرهنگی کشورمان خطاب به فارسی‌آموزان گفت: ادبیات فارسی شما را با خود به دنیایی پُر رمز و راز خرد، حکمت، فلسفه، اخلاق، صلح، حماسه و عشق می‌برد. دنیایی که متفکرین و مفاخر ادبی ‏‏اقصی نقاط جهان با آن آشنا شده‌اند و همواره از ادبیات فارسی و مفاخر بی همتای آن تمجید کرده‌اند.

وی افزود: آشناترین این مفاخر، اقبال لاهوری شاعر و اندیشمند نامدار پاکستانی است که زبان فارسی را برای بیان اندیشه‌ها و اشعار خود ‏برگزید به نحوی که هفت هزار بیت از ۱۲ هزار بیت شعر وی به زبان فارسی است.‏

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: