کد خبر: 35964
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 11:42

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار رایزن فرهنگی ایران در بلاروس با رییس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی

منبع : لیزنا
رییس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئو بلاروس در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این كشور از اقبال دانشجویان بلاروسی به آموختن زبان فارسی خبر داد.
دیدار رایزن فرهنگی ایران در بلاروس با رییس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس با حضور در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی شهر مینسک با ویکتور گنادوویچ شادورسکی، رییس دانشکده روابط بین‌الملل این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو كرد.

شادورسکی در آغاز این دیدار به معرفی دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی پرداخت و درباره دلایل تدریس زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده گفت: روابط خوب بین بلاروس و ایران و همچنین این موضوع كه؛ ایران دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است، از جمله دلایلی هستند كه ما را برای ادامه تدریس زبان فارسی ترغیب می‌كند.

وی افزود: از آنجا که یکی از دلایل اصلی گرایش دانشجویان به زبان‌های خارجی، وجود بازار کار در آینده است، برخی از زبان‌ها همچون ژاپنی از استقبال کمی برخوردارند؛ بنابراین دانشکده ناچار می‌شود بر اساس علاقه و گرایش دانشجویان، تدریس برخی از زبان‌ها را کاهش دهد؛ اما خوشبختانه در رابطه با زبان فارسی چنین مشکلی  وجود ندارد.

رییس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی شهر مینسک ادامه داد: این دانشکده آماده است پیشنهادات مربوط به بهبود وضع آموزش زبان فارسی را مورد بحث قرار دهد. متأسفانه دانشجویان ایرانی تمایلی به تحصیل در دانشکده روابط بین‌الملل از خود نشان نداده و دانشگاه پزشکی را ترجیح می‌دهند. حتی یکی از آنان که پایان‌نامه‌اش در خصوص روابط ایران و بلاروس بود، پس از پایان تحصیلات به کارهای اقتصادی روی آورد.

در ادامه ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی كشورمان به معرفی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران پرداخت و سپس نسبت به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دوره‌های تحقیقاتی آن دانشگاه در مقطع دکترا اقددام كرد.

آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری دوره‌ها، سمینار، میزگرد و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف با حضور اساتید اعزامی از ایران، معرفی فعالیت‌های اداره‌کل توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آمادگی برای تبادل هیأت‌های علمی، آمادگی اعزام اساتید و محققان دانشگاهی برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی در ایران، فعال‌سازی مرکز ایران‌شناسی دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه بگئوی شهر مینسک با طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، از دیگر موارد بیان‌شده از سوی رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار بود.

ابوالقاسم مختاریان در پایان سخنانش آمادگی سفارت ایران را در حمایت از طرح‌های پیشنهادی در راستای ارتقای فرهنگ و زبان و ادب فارسی، همچنین فراهم‌سازی زمینه سفر شخصیت‌ها و مسئولان علمی بلاروسی به ایران، اعلام کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: