کد خبر: 38161
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 دی 1397 - 13:40

داخلی

»

اخبار کتاب

داستان عیار جوان در «پسر نان و نمک» روایت شد

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
داستان زندگی «یعقوب لیث» در کتابی با نام «پسر نان و نمک» که از سوی کانون پرورشس فکری منتشر شده است، دیدگاه جدیدی از تاریخ را پیش روی نوجوانان می‌گذارد.
داستان عیار جوان در «پسر نان و نمک» روایت شد

به گزارش لیزنا، این کتاب به قلم عباس جهانگیریان برای چهارمین ‌بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است.

شرح تولد، وضعیت خانوادگی، دوران کودکی و نوجوانی، سال‌های عیاری یعقوب لیث و شرح مبارزه‌های او در قالب داستانی جذاب نقل شده است.

عباس جهانگیریان در کتاب خود نگاهی منصفانه به روال تاریخی آن دوران داشته است و گام به گام مخاطبان را با ابعاد فرهنگی، سیاسی و تاریخی ایران آشنا کرده است.

مستندات، یکی از نقاط قوت این اثر داستانی است. تا آنجا که تصویرگر کتاب، مهسا منصوری به تصویر پوشش و لباس‌های آن دوره پرداخته است. همچنین کتاب با فهرست منابع، نقشه و نام‌نامه همراه است.

در بخشی از این کتاب که ۱۹ فصل دارد می‌خوانیم: «هیچ رازی از یعقوب برای پدرش لیث‌، پوشیده نبود. همه‌ خانواده‌ لیث با حکومت‌های دست نشانده‌ خلیفه مخالف بودند و همیشه در خانواده‌ معدل، زمزمه تشکیل حکومت‌های مستقل ایرانی شنیده می‌شد. یعقوب، خبر تشکیل گروه عیاران زرنج را به لیث داده بود و حال از او می‌خواست در ساخت نیزه، نیزک، دشنه و شمشیر کمک‌شان کند.‌»

این اثر در قالب مجموعه‌ «حماسه‌های ایرانی» منتشر شده و در شرح این مجموعه آمده است: «حماسه‌های ایرانی داستان نیستند و ماجراهای واقعی را از تاریخ روایت می‌کنند، ماجراهایی که هیچگاه نباید از یاد بروند. نویسندگان این مجموعه گوشه‌هایی از حوادث تاریخی را با پرداخت داستانی بازگو می‌کنند. اما قصد داستان‌نویسی ندارند. حماسه‌هایی که در تاریخ ایران رخ داده‌، گاهی بیش‌تر از هر داستانی شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده است

گفتنی است «پسر نان و نمک» مناسب مخاطبان بالای ۱۴ سال است و ۹هزار تومان قیمت دارد.

این کتاب ۱۱۶ صفحه‌ای با شمارگان ۵هزار نسخه منتشر شده و پیش‌تر نیز ۱۵هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: