کد خبر: 39934
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 تیر 1398 - 08:38

داخلی

»

اخبار کتاب

تخصیص کاغذ نشر کتاب با ارز دولتی آغاز شد

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کمیته تخصیص کارگروه کاغذ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص مجدد کاغذ با ارز دولتی را آغاز کرد.
تخصیص کاغذ نشر کتاب با ارز دولتی آغاز شد

 به گزارش لیزنا، تخصیص کاغذ با ارز دولتی از روز پنج‌‍شنبه (13 تیرماه) آغاز شده است و در رزوهای آینده حواله‌های کاغذ به ناشران تحویل خواهد شد.

بر اساس «شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ نشر کتاب» به تمامی ناشرانی که در سایت www.paperds.irدرخواست‌های خود را ثبت کرده و مشمول این شیوه‌نامه باشند، کاغذ با ارز دولتی ارایه خواهد شد.

«شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ نشر کتاب» با هدف نظارت بر نحوه تخصیص ارز برای واردات کاغذ کتاب و تخصیص، توزیع و مصرف آن با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد.

این شیوه‌نامه با هدف تثبیت نسبی قیمت کاغذ و کتاب، کاهش هزینه‌های تولید در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ثبات نسبی در قیمت پشت جلد کتاب آماده شده است. این کارگروه متشکل از معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا)، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مسئول حراست معاونت امور فرهنگی و مسئولان پیگیری کمیته‌های واردات، توزیع و نظارت فعالیت است.

 بر اساس سیاست‎‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیته تخصیص و توزیع کتاب موظف است فهرست ناشران دریافت‌کننده کاغذ را برای اطلاع عموم در سامانه کاغذ منتشر کند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: