کد خبر: 25662
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1395 - 09:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه های کتاب و پوستر امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان شرقی برگزار می شود

منبع : لیزنا
به مناسبت ایام محرم و صفر نمایشگاه های کتاب و پوستر در کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار می شود.
نمایشگاه های کتاب و پوستر امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان شرقی برگزار می شود

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، در راستای احیاء و زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نمایشگاه های کتاب و پوستر در کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از جمله کتابخانه شهدای فرهنگی آذرشهر، کتابخانه عمومی علامه امینی و تربیت تبریز و کتابخانه عمومی اوحدی مراغه‌ای بر گزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر، استفاده از ظرفیتهای تلفیقی مانند تلفیق کتاب و هنر در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: این امرباعث ایجاد جذابیت برای عموم جامعه شده و با تکیه بر آن می توان ضرورت و نحوه انجام اساسی و صحیح آن را در جامعه رواج داد.

شهرام خدایی با اشاره به وصیت امام حسین(ع) که هدف خود از قیام را برپایی حق و امر به معروف و نهی از منکر و برپای دین بیان کردند، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر ، ماموران خداوند در زمین هستند و باید در این برهه زمانی، بستری فراهم کرد که همه مردم به فعالیت در این عرصه بپردازند.

 

خدایی در پایان، طراحی و آموزش الگوهای رفتاری، بهره گیری از کتاب، رسانه و هنر برای تبلیغ امربه معروف و نهی از منکر، تعیین و تبیین الویت های اداری امر به معروف شامل رزق حلال، حفظ بیت المال، مصرف درست و رعایت انضباط اداری و نهی از منکر شامل اسراف، عدم رعایت شئونات دینی و اجتماعی، بی انضباطی اداری واستفاده شخصی از بیت المال و نظارت و ارزیابی برای هماهنگی، هدایت و حمایت از برنامه های فرهنگی در این راستا را برنامه های دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: