کد خبر: 26417
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آذر 1395 - 15:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

توسط مرکز مبادله کتاب صورت گرفت

ارسال 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی

منبع : لیزنا
طی دومرحله به روز رسانی مرکز مبادله کتاب استان خراسان رضوی، تا پایان آذرماه سال جاری، بیش از 12 هزار نسخه کتاب توسط مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان انتخاب و به کتابخانه‌ها ارسال شد.
ارسال 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: پس از تفکیک و جدا‌سازی منابع وجینی و کتب اهدایی رسیده به مرکز مبادله کتاب استان، مرکز مبادله کتاب استان به روز رسانی و بیش از 6 هزار نسخه کتاب توسط کتابداران انتخاب شد.

احسان سیفی افزود: پس از به‌‌روز‌ رسانی مرکز مبادله کتاب استان و اعلام فراخوان به مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان، کتابداران شهرستان‌های نیشابور، مشهد، مه ولات، چناران، طرقبه و شاندیز با مراجعه به مرکز مبادله کتاب، بیش از 6 هزار نسخه کتاب انتخاب نمودند و این منابع به کتابخانه‌های آنان ارسال شد.

کارشناس منابع استان در ادامه افزود: پیش از این و طی شش ماهه نخست امسال و در مرحله اول به روز رسانی مرکز مبادله کتاب  نیز بیش از 6 هزار نسخه کتاب توسط کتابداران گزینش شده بود که در مجموع تعداد 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: مرکز مبادله و اهداء کتاب استان در مقاطع زمانی مختلف و پس از تفکیک کتب اهدایی و وجینی ارسالی به این مرکز، توسط کتابداران و مسئولین کتابخانه‌ها رصد می‌شود و منابع درخواستی کتابداران به کتابخانه‌های آنان ارسال می‌شود.

به گفته وی در همین راستا، در سال 1394 نیز بیش از 40 هزار نسخه کتاب در مرکز مبادله و اهداء کتاب استان رد و بدل شد و بیش از 30 هزار نسخه کتاب اهدایی و وجینی به مرکز مبادله و اهداء استان وارد و از این بین نیز نزدیک به 15 هزار نسخه کتاب توسط کتابداران انتخاب و به قفسه کتابخانه‌های عمومی استان وارد شده است.

کارشناس منابع استان ضمن اشاره به جایگاه تاثیرگذار مرکز مبادله و اهداء استان در تامین بخشی از منابع کتابخانه‌های عمومی استان و جایگاه کتابداران در گزینش آزاد منابع این مرکز، اظهار امیدواری کرد: در سه ماهه پایانی سال 1395 نیز از طریق این مرکز برخی از منابع مورد نیاز کتابخانه‌های مختلف استان تامین شود.

گفتنی است بیش از 114 پایگاه دائمی اهداء کتاب در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان به صورت فعال، آماده دریافت کتب اهدایی کتاب خوانان و اهالی مطالعه است و از کلیه علاقمندان دعوت می‌شود برای مشارکت هر چه بیشتر در محقق شدن این وظیفه فرهنگی و همگانی، مشارکت نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: