کد خبر: 26945
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 10:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی استراتژیک در کتابخانه‌های عمومی» در همدان برگزار شد

منبع : لیزنا
اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی استراتژیک در کتابخانه‌های عمومی» را برگزار کرد.
کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی استراتژیک در کتابخانه‌های عمومی» در همدان برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کارگاه آموزشی «برنامه‌ریزی استراتژیک در کتابخانه‌های عمومی» با حضور مدیرکل، معاونین مدیرکل، کارکنان ستادی و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان طی سه جلسه در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.

رابط پژوهشی اداره‌کل، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هرچه بیشتر کارکنان با برنامه‌ریزی استراتژیک، جهت شتاب بخشیدن به حرکت رو به رشد کتابخانه‌های عمومی استان، مشخص نمودن اولویت‌ها،‌ پرداختن به نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، هماهنگی و همسو نمودن جهت‌گیری‌های اصلی سازمان، پرهیز از روزمرگی و ایستائی و فعال کردن تمام ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان و در نهایت نهادینه نمودن حرکت علمی، فرهنگی و آموزشی در عرصه کتاب و کتابخوانی و ارائه خدمات کیفی و کارآمد، عنوان کرد.

خدیجه قنبری مهرنیّت گفت: مباحث این کارگاه در دو بخش ارائه شد که بخش اول شامل تعاریف و مفاهیم برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و تغییر، استراتژی، برنامه‌ریزی استراتژیک و کاربرد آن در سازمان‌ها، مراحل اساسی در تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک، انواع مدل‌های مفهومی برنامه‌ریزی استراتژیک و غیره بود. بخش دوم کارگاه مذکور پیرامون شناخت و تجزیه و تحلیل وضع موجود، ارزیابی سازمان و محیط آن اعم از درونی و بیرونی، تعیین فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف سازمان، تدوین چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌ها و اهداف، و در نهایت شیوه تهیه و تدوین سند راهبردی در سطوح مختلف پرداخته شد.

مدرس این کارگاه، مریم ملونی، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: