کد خبر: 27155
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 12:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های ملاعبدالله بشروی بشرویه، غلامحسین آسکُتی روستای خوانشرف شهرستان نهبندان و باقرالعلوم(ع) شوسف برنامه‌های کتابخوانی و شعرخوانی برگزار کردند.
برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های خراسان جنوبی،

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتاب «سردار سبز» از مجموعه کتاب‌های کتابخوان بهمن ماه در کتابخانه ملاعبدالله بشروی بشرویه برای دانش‌آموزان پنجم و ششم دبستان شهیده نسترن خسروی جمع خوانی شد.

مجموعه «سرداران ایران زمین» به تمام سردارانی که از خاک ایران زمین در مقابل مهاجمان بیگانه شامل مقدونی ها، رومی ها، مغول ها، عثمانی ها، پرتغالی ها، هلندی‌ها، روس‌ها، انگلیسی ها و بعثی ها دفاع کردند، می پردازد. از آریو برزن تا شهید همت. در واقع این اثر، داستان نیست و کوشیده شده است برهه ای از تاریخ را به صورت داستان برای مخاطبان نوجوان بازگو کند.

به گفته رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه کتاب «رضایت زناشویی» از سری کتاب‌های کتاب‌خوان نوشته عباس پسندیده، چاپ انتشارات دارالحدیث نیز با حضور تعدادی از اعضا در این کتابخانه جمع خوانی شد.

این کتاب از سه فصل اصلی «ترغیب به ازدواج»، «عوامل پیشینیِ پایداری و رضامندی» و «عوامل پسینیِ پایداری و رضامندی» تشکیل شده است.

در فصل ابتدایی کتاب، مسئله ازدواج و ترغیب به آن و در بخش بعدی کتاب، عوامل پیشینی رضامندی در زندگی زناشویی آمده است. در این بخش به ‌دقت در امر انتخاب همسر و ویژگی‌های لازم برای انتخاب همسر اشاره می‌شود.

فصل انتهایی کتاب به بررسی عوامل پسینی پایداری و رضامندی زناشویی پرداخته است که مهم‌ترین محور پایداری روابط از منظر اسلام، مودت و رحمت است.

جلسه معرفی و نقد کتاب «اسماعیل» نوشته امیرحسین فردی، چاپ انتشارات سوره مهر با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی غلامحسین آسکُتی روستای خوانشرف شهرستان نهبندان برگزار شد.

امیرحسین فردی در این رمان، تصویر پسرک چشم ‌زاغی به نام اسماعیل را ترسیم می‌کند. در روزگار پیش از انقلاب که همچون دیگران است، بی‌هیچ تمایز و تشخصی. به قهوه‌خانه می‌رود، جوانی می‌کند و بعد به دنبال کار می‌گردد. پدرش هم مرده و او باید حامی خانواده‌اش باشد. بخت هم با او یاری می‌کند و به استخدام بانک در می‌آید؛ اما در اسماعیل چیزی هست که او را از جماعت جدا می‌کند. اسماعیل نمی‌تواند تن به زندگی روزمره بدهد و مدام ندایی در درونش طنین‌ می‌اندازد و می‌پرسد: تو کی هستی؟...

کلاس شعرخوانی در دبستان پسرانه آتشدست شوسف با حضور مسئول کتابخانه در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شوسف برگزار شد.

هدف از برگزاری این کلاس، آشنایی کودکان با شعرخوانی و فراهم شدن بستری مناسب جهت شکوفایی استعدادشان و نیز ایجاد انگیزه لازم برای شرکت در این کلاس ها بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: