کد خبر: 27245
تاریخ انتشار: شنبه, 16 بهمن 1395 - 23:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کلاس قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های فردوس، نهبندان و درمیان، کلاس قصه گویی با حضور علاقمندان برگزار کردند.
برگزاری کلاس قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس برای کودکان پیش دبستانی پروانه‌ها جلسه قصه‌گویی برگزار کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس گفت: در بازدید پیش دبستانی پروانه‌ها پس از آشنایی کودکان با کتابخانه در جمع آن‌ها کتاب داستان‌های پنج دقیقه با روش اجرای قصه‌گویی خلاق توسط مربی برگزار شد.

وی افزود: در پایان این جلسه، کتاب روزی که آموس بیمار شد به زبان کودکانه به کودکان معرفی و مقرر شد هریک از کودکان از داستان‌های خوانده شده و براساس تصور خود، نقاشی بکشند تا به اثر برگزیده از سوی اداره کتابخانه‌های شهرستان فردوس جایزه ای اهدا شود.

جلسه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه عمومی غلامحسین آسکتی روستای خوانشرف شهرستان نهبندان برگزار شد.

کتابدار این کتابخانه گفت: در این جلسه از کتاب «بزغاله های ابری» نوشته افسانه شعبان‌نژاد و چاپ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه‌خوانی شد.

او گفت: این کتاب قصه دارای داستانی تخیلی برای گروه سنی (الف) است.

کلاس قصه‌گویی با حضور اعضای فعال  کودک در کتابخانه عمومی امام حسین(ع) رویتای بورنگ شهرستان درمیان برگزار شد.

مسئول این کتابخانه گفت: در این کلاس ابتدا هر کدام از اعضا با زبان شیرین کودکانه خود به ارائه قصه‌ای که قبلاً خوانده بودند پرداختند  و در ادامه کتابدار کتابخانه به ارائه مقدمه‌ای از کتاب «قصه‌های زینب» برای بچه‌ها پرداخت و از میان قصه‌های این کتاب با انتخاب اعضا قصه‌ای را خواند.

اسماعیلی بورنگ افزود: کتاب «قصه‌های زینب»، نوشته مهری ماهوتی و چاپ انتشارات مدرسه است که مشتمل بر پنج بخش بوده و هربخش شامل پنج تا شش قصه زیباست.

وی ادامه داد: این کتاب که جهت آموزش احکام به دختران دوره ابتدایی گروه سنی (ب) و (ج) نگاشته شده، به تازگی به منابع کودک کتابخانه امام حسین(ع) افزوده شده است.

کلاس قصه‌گویی از کتاب «سفرهای گالیور» نوشته سویفت جاناتان و ترجمه افسانه ایمانی با حضور دانش‌آموزان در کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان برگزار شد.

کلاس قصه‌گویی از کتاب «قصه های من و بابام» نوشته اریش ازر، با حضور کتابدار کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهر شوسف شهرستان سربیشه در دبستان پسرانه آتشدست شوسف برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهبندان، دلیل برگزاری این کلاس، آشنایی کودکان  با قصه‌گویی و فراهم شده شدن بستری مناسب جهت شکوفایی استعداد شان بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: