کد خبر: 27435
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 11:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «لحظه‌های انقلاب »در کتابخانه علامه میرداماد خمینی شهر نقد شد

منبع : لیزنا
کتابدار کتابخانه علامه میرداماد خمینی شهر از برگزاری نشست نقد «کتاب لحظه‌های انقلاب» با حضور اعضای فعال در این کتابخانه خبر داد.
 کتاب «لحظه‌های انقلاب »در کتابخانه علامه میرداماد خمینی شهر نقد شد

به  گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، کتاب لحظه‌های انقلاب نوشته محمود گلابدره‌ای روایتی ملموس، عینی، و خواندنی از حوادث انقلاب و حضور مردم است که گلابدره‌ای در همان سال و با شرکت در تظاهرات نوشته است. این کتاب در سال ۱۳۵۸ توسط انتشارات سروش به چاپ رسید.

 نویسنده در این کتاب سعی کرده است نمایی کامل از آنچه اتفاق افتاده است را برای مخاطب به صورت رمان گونه ترسیم کند. شهیدمفتح در ارتباط با این کتاب گفته بود: با مطالعه مختصری از قسمت‌های کتاب «لحظه‌های انقلاب»، محتوا را غنی، عبارات را جالب و زیبا یافتم. نویسنده سعی کرده تا آن‌جا که خود ناظر عینی حوادث بوده، وقایع انقلاب را نقل کند. در قسمت‌هایی که دیدم، امانت و صداقت نویسنده متجلی بود.

  پرویز خرسند پس از خواندن این کتاب می‌نویسد: می‌دانستیم یکی می‌بایست بیهقی‌وار لحظه‌ای که بر این امت گذشته ضبط کند و در لحظه‌ای که یاری دوستی به لحظه‌های انقلاب را هم نمود لحظه‌های گمشده وطنم را یافتم و در کلمه و جمله جمله‌اش از صدای خون و فریاد و از عطر سرخ باروت و سرب پر شدند هر چه بیشتر خواندم عمیق‌تر شدم و لحظه‌های سرنوشت ساز مردم وطنم را سریعتر و روشن‌تر لمس کردم و دریافتم که این همان دردانه گمشده من است و دیدم و خواهید دید که گلابدره‌ای در کام نهنگان فرو رفته و باز آمده است و از اعمال دریافت انقلاب دردانه‌ای چنین روشن و شفاف و سرخ و صیقلی هدیه‌مان آورده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: