کد خبر: 27522
تاریخ انتشار: شنبه, 30 بهمن 1395 - 10:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور قصه‌گویان در یک فرهنگ‌سرا و کتابخانه‌عمومی تهران

منبع : لیزنا
قصه‌گویان ایرانی و خارجی در حاشیه برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فرهنگسرای گلستان وکتابخانه علامه محقق حلی تهران برای بچه‌ها قصه‌ گفتند.
حضور قصه‌گویان در یک فرهنگ‌سرا و کتابخانه‌عمومی تهران

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دومین روز از برنامه اعزام قصه‌گویان جشنواره قصه‌گویی، فرهنگ‌سرای گلستان میزبان دو قصه‌گوی ایرانی و قصه‌گویی از هند بود.

در این برنامه اعضای فرهنگ‌سرا به همراه خانواده‌هایشان و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

قصه اول «شلغم پر برکت» که فضای سوال و جوابی داشت را برای گروه سنی «ب» و «ج» ، قصه دوم با نام «آن‌قدر کارها را متفاوت انجام دهید تا موفق شوید» یک قصه روان‌شناختی و همراه با بازی بود. و سومین قصه با نام «دیگ گلی انگشتانه مسی» یک قصه محلی و بومی و از قصه‌های فولکلور خراسان بود که به زبان محلی در 12 دقیقه از سوی نامور برای گروه سنی «الف» و «ب» (3 تا 9 سال) اجرا شد.

مجری و مسوول اعزام تیم قصه‌گویان به این فرهنگ‌سرا در ابتدای برنامه علت جذابیت قصه‌گویی و قصه شنیدن را  دور شدن بچه‌ها از دنیای قصه به دلیل گسترش شبکه‌های مجازی برشمرد.

بر اساس همین گزارش سه قصه‌گوی ایرانی و خارجی نیز در این روز برای اعضای کتابخانه علامه محقق حلی قصه‌گویی کردند.

در ابتدای این برنامه قصه‌گوی کشور استرالیا، قصه «درخت آرزو» را برای بچه‌ها روایت کرد، این قصه درباره درختی بود که می‌توانست آرزوی افراد مختلف را برآورده کند، اما با برآورده شدن هر آرزو یک برگ از درخت به زمین ریخته می‌شد و در حالی که تنها دو برگ به درخت باقی مانده بود، اتفاق جدیدی رخ می‌دهد.

در دومین بخش از این برنامه قصه‌گوی استان آذربایجان غربی ، قصه «زیارت شاه عباس» را برای بچه‌ها بازگو کرد. این قصه درباره همنشینی حضرت موسی(ع) با مرد غسالی در بهشت است که به دلیل محبت بی‌اندازه به پدر و مادرش، خداوند جایگاه والایی در بهشت برای او در نظر گرفته است.

در بخش سوم این برنامه، قصه‌گوی کانون تهران قصه «خشم قلمبه» را برای کودکان تعریف کرد، او در این اجرا، قصه پسری را روایت کرد که یک گوی داشت و با هر بار عصبانیت، این گوی قرمز و موجب می‌شد پسر وسایل و اسباب‌بازی‌هایش را بشکند، او به مرور می‌‌آموزد که با کنترل خشمش می‌تواند زندگی بهتری داشته باشد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیست‌وهفتم بهمن‌ماه با حضور شصت وهشت قصه‌گوی ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز کرده و تا یکم اسفندماه ادامه دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: