کد خبر: 27891
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 اسفند 1395 - 09:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ؛

نشست کتاب خوان مدرسه ای ویژه ناشنوایان شهرری برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتابخوان مدرسه ای ویژه ناشنوایان با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهر ری برگزار شد.
نشست کتاب خوان مدرسه ای ویژه ناشنوایان شهرری برگزار شد

 به گزارش لیزنا، روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه «نشست کتاب خوان مدرسه ای ویژه ناشنوایان » به همت مسئول کتابخانه عمومی شیخ کلینی ری و  با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد هادی ناصری طاهری مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل ،علی نیکنام مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان تهران  ،علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری ، محمد جمالی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران و جمعی از دانش آموزان و خانواده های ناشنوا در هنرستان دخترانه آرمینه مصلی نژاد شهرری برگزار شد.

بنا به این گزارش ، این نشست که برای اولین بار در سطح کشور برگزار شده بود دراین نشست هشت کتاب توسط دانش آموزان ناشنوا، مربیان و یکی از اساتید معرفی شد که به شرح ذیل است:

کتاب «چهل پنجره» نوشته طاهره ایپد؛  « مرد ناشنوا» و«طوطی و بقال»  نوشته پرویز امینی؛ « ماجرای سپاه فیل» نوشته محمدرضا سرشار؛ « داستان های بهشتی» نوشته اعظم فعال ؛ « قصه هایی که پیامبرگفت» اثر نقی سلیمانی؛ « روانشناسی و ارتباط در کودکان ناشنوا» نوشته آردی ساویچ و به ترجمه شرمین خزائلی؛ « چکیده مقالات اولین همایش منطقه ای پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری و زیربنایی اقتصاد مقاومتی» شامل ۱۴۰ مقاله از اساتید دانشگاه ، معلمان ، پزشکان و مربیان آموزشگاه ناشنوایان و در آخر کتاب « کودک من کم شنوا است» نوشته  گیتا موللی.

در بخش دیگری از این برنامه محمد جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران گفت: باید در زمینه تعاریف از ناشنوا و ناشنوایان و مفهومی که از کتاب داریم ، تعریف دوباره ای داشته باشیم این درحالی است که همه بچه های استثنایی این قابلیت را دارند که از کتاب لذت ببرند و از کتاب بیاموزند و ما به عنوان مسئولین موظف هستیم شرایطی را فراهم سازیم تا بچه‌های ناشنوا بهترین بهره گیری را از کتاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما کتاب های مناسبی برای ناشنوایان تهیه نکردیم و متاسفانه روش های مطالعه افراد ناشنوا ، قدیمی و ساده انگارانه است افزود: باید در کتاب‌های ناشنوایان از نظر موضوع، تصاویر و ساختارهای زبانی ، شاهد تغیرات اساسی باشیم تا خروجی آنها کاربردی تر شود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران ، موضوع کتاب و کتاب خوانی ارزش هرگونه ایثار و تلاش را دارد.

اجرای سرود توسط دانش آموزان آموزشگاه ناشنوایان الهام به نام « امام رضا(ع)» به مربیگری محبوبه طاهری نیز بخش دیگری از این برنامه بود.

بخش پایانی این مراسم نیز به تقدیر و اهدای جوایز به معرفی کنندگان کتاب با حضور علیرضا مختارپور، علی نیکنام ، محمد هادی ناصری طاهری و علی اکبر قربانی و محمد جمالی اختصاص داشت.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشورنیز بعد از پایان این مراسم ، دقایقی را به بازدید از کارهای دستی و خلاقانه دانش آموزان دوره پیش دبستانی و ابتدایی «آموزشگاه ناشنوایان الهام» شهر ری در مورد مصور کردن کتاب و همچنین دانش آموزان دوره راهنمایی در زمینه نمد دوزی ، خیاطی و قالیبافی به مدیریت زهره عدالت دوست مدیر این آموزشگاه پرداخت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: