کد خبر: 28142
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 فروردين 1396 - 12:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم صورت پذیرفت؛

تهیه و ارسال تقویم بریل سال 1396 به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

منبع : لیزنا
تقویم بریل سال 1396 توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم برای بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تهیه و ارسال شد.
تهیه و ارسال تقویم بریل سال 1396 به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تقویم بریل سال 1396 در 42 صفحه و با تمامی جزئیات مورد نیاز روزهای هفته در 1000 جلد به مناسبت سال جدید، توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و به همت حسن عبدلی، طیبه عبدلی، مهیا زاهدین‌لباف و زهرا اعماء‌بصیر تهیه و برای بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تهیه و ارسال شد.

به همین مناسبت، مراسم رونمایی این تقویم‌ها پیش از ارسال به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم و شماری از کارشناسان ستاد و کتابداران در این اداره برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در بخشی از این مراسم با اشاره تهیه و ارسال تقویم ویژه نابینایان در سال گذشته، افزود: امسال نیز با همت کتابداران روشندل و پویای بخش نابینایان، تقویم بریل سال ۹۶ ویژه کم‌بینایان و روشندلان تهیه و برای استفاده اعضای نابینا و کم‌بینا به تمامی بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال شد.

وی فعالیت‌های فرهنگی بخش نابینایان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی را کاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: تداوم و حمایت از چنین فعالیت‌هایی توزیع عادلانه اطلاعات و مطالعه را در جامعه برای این عزیزان به ارمغان می‌آورد.

 در ادامه این مراسم نیز حسن عبدلی مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم گفت: تمامی مراحل تهیه و آماده‌سازی تقویم بریل به خط بریل و درشت خط (ویژه نابینایان و کم‌بینایان)، در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفته و این بخش به عنوان قطب تولیدکننده کتاب‌های بریل به سراسر کشور است.

همچنین واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم تا پایان سال 1395مجموعاً 75 عنوان را در 5130 نسخه کتاب بریل با موضوعات متنوع تولید و در پنج مرحله به بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال کرده است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: