کد خبر: 28257
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 - 13:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری آیین رونمایی از دو کتاب بین المللی بریل ویژه کودک و نوجوان

منبع : لیزنا
همزمان با جشن عید سعید مبعث از دو کتاب بین المللی بریل ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد.
برگزاری آیین رونمایی از دو کتاب بین المللی بریل ویژه کودک و نوجوان

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قم، کتاب «پیامبر و قصه هایش» و «محمد مثل گل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری با حضور اهالی فرهنگ و کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

در آغاز این جشن، گروه ناشنوایان دو سرود زیبای «ملی» و «سلام بر حضرت معصومه س» را اجرا کردند.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری با حضور در جمع شاد کودکان و نوجوانان اظهار داشت: قبل از نویسندگی به تدریس مشغول بودم و بنا به پیشنهاد دوستان کار نویسندگی را با سفری به مشهد و توسل به امام رضا (ع) به ایشان شروع کردم.

 وی سپس گفت: هر کتابی قصه ای را در درون خود دارد و با هدفی نوشته شده است.

حیدری ابهری بیان کرد: ابتدا یکی از قصه های پیامبر اکرم را بازنویسی کردم و بعدها نیز سه قصه دیگر در باره حضرت محمد را به نگارش در آوردم که باعث ایجاد انگیزه و پشتکار فراوان در من شد.

 وی ضمن اشاره به  کتاب «پیامبر و قصه هایش» گفت: این کتاب در ابتدا با مشکل چاپ مواجه بود که پس از پیگیری های فراوان، علیرضا سبحانی نسب از انتشارات جمال نشر آن را به عهده گرفت و یکسال بعد نیز جایزه کتاب فصل سال را به خود اختصاص داد.

 این نویسنده کودک و نوجوان اضافه کرد: «کتاب محمد مثل گل بود» نیز پس از توهین یکی از کشورها به حضرت محمد (ص) نوشته شد که با شمارگان 210 هزار نسخه چاپ و منتشر شد.

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار داشت: تنوع و انتخاب کتاب برای بینایان همیشه امکان پذیر بوده اما روشندلان ما متاسفانه از این امکانات برخوردار نیستند که طی این چند سال گذشته با حمایت ها و پیگیرهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و کتابداران پرتلاش و خلاق بخش نابینایان این فرصت برای این گروه نیز فراهم شده است.

وی در پایان گفت:کتاب های رونمایی شده به زبان های انگلیسی و روسی در کشورهای خارجی انتشار یافته است.

در ادامه هم آثار حیدری ابهری نویسنده خلاق در حوزه کودک و نوجوان با عناوین «پیامبر و قصه هایش»، «بابای بچه ها» و «محمد مثل گل بود» توسط روشندلان معرفی شد. و دو مسابقه شاد و هیجان انگیز با عنوان «شغل انبیا کدام است؟» و «بادکنک ها و بچه ها» برگزار شد

همچنین در این جشن به کودکان و نوجوانان کتابهای حیدری ابهری اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: