کد خبر: 29049
تاریخ انتشار: شنبه, 10 تیر 1396 - 17:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره اهدای کتاب  با مشارکت استاندار سمنان آغازبکار کرد

منبع : لیزنا
جشنواره اهدای کتاب و جمع آوری کتاب های مازاد منازل و دستگاه های اجرایی با حضور و مشارکت محمدرضا خباز، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان آغاز بکار کرد.
جشنواره اهدای کتاب  با مشارکت استاندار سمنان آغازبکار کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، با مشارکت محمدرضا خباز، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان با حضور معاونین سیاسی امنیتی، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، عمرانی و جمعی از مدیران کل استانداری، جشنواره اهدای کتاب ، طرح جمع آوری کتاب های مازاد منازل دستگاه های اجرایی آغاز بکار کرد.

استاندار سمنان در این مراسم با تاکید بر اینکه دین اسلام به قلم یاد می کند، گفت: شایسته است که میزان مطالعه در کشور افزایش یابد زیرا همه بزرگان ما از کتاب و کتابخوانی به جایی رسیده اند.

خباز ضمن تاکید بر اجرایی مطلوب جشنواره اهدای کتاب، طرح جمع آوری کتابهای مازاد منازل و دستگا های اجرایی افزود: فرمانداری ها و مدیران کل دستگاه های اجرایی در این طرح مشارکت نمایند.

وی ضمن اشاره به اینکه استان سمنان در بسیاری از شاخص های رتبه ی اول کشور را دارد گفت: امیدوارم در امر خداپسندانه اهدا کتاب نیز رتبه اول کشور را کسب نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان نیز در این آیین گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، احساس تعلق‌خاطر و ارتباط خانواده‌ها به‌ ویژه نسل جوان با کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات و همچنین ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش گفت: جشنواره اهدای کتاب از دهم تیر لغایت اول آبان  امسال در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهدای کتاب، بهترین کار خیر اهالی فرهنگ است، افزود: کتاب های مازاد موجود در خانه ها و اداره ها، باید در دسترس همه مردم قرار بگیرد.

سماکوش ادامه داد:بر اساس این طرح، مسئولین، افراد حقیقی و حقوقی تشویق می‌شوند که کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل‌ استفاده خود را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدیه دهند تا ضمن اینکه مخازن کتابخانه‌ها غنی‌تر شوند، رغبت بیشتری در جامعه برای مطالعه ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان اضافه نمود: شهروندان و نهادهایی که دارای کتاب های بدون استفاده و خوانده شده هستند، با اهدای کتاب به کتابخانه شهر امکان استفاده اقشار روستایی و محروم را از کتاب فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان بردارند.

وی با بیان که جشنواره کتاب در شهرستان مهدیشهربه عنوان پایلوت اجرا می شود،تصریح کرد: تقویم زمانی اهدای کتاب ویژه دستگاه های اجرایی نیز مشخص شده است.

سماکوش به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: مردم فرهنگی استان سمنان می توانند از طریق: مراجعه به کتابخانه های عمومی  و یا تماس با شماره تلفن 33439915 و هم چنین ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000101186 ،  جهت اهدای کتاب های خود اقدام نمایند.

گفتنی است استاندار سمنان دو جلد از کتاب های تالیفی خود را به همراه 4 کارتن کتاب جهت استفاده عموم به کتابخانه های عمومی استان سمنان اهدا کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: