کد خبر: 30014
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در نشست مدیران کل زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اهداء کتاب با هدف تجهیز کتابخانه‌های مستقر در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

منبع : لیزنا
مدیران کل زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترکی بر ضرورت اهدای کتاب باهدف اصلاح و بازسازی شخصیت زندانیان، تأکید کردند.
اهداء کتاب با هدف تجهیز کتابخانه‌های مستقر در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، نشست مشترک مدیران کل زندان‌ها و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یاسر رحیمیان، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

 اسماعیل جمیاری در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از خدمات مؤثر و مطلوب به زندانیان در جهت رشد سطح فکری و اصلاح و بازسازی شخصیت آنان گفت: زندان‌های استان می‌کوشند با هدف ارتقاء سطح فرهنگی و تربیتی در راه احیاء نفس انسان‌های به خطا رفته، خدمات شایسته فرهنگی به‌ویژه درزمینه کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی به زندانیان ارائه کنند.

وی افزود: زندانی محصول همه جامعه است و دستگاه‌ها و نهادها باید در نگهداری و امور تربیتی، اشتغال و برنامه‌های فرهنگی زندانیان مشارکت کنند تا شاهد بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه باشیم.

این مقام ارشد زندان‌های استان با اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه در زندان‌ها تصریح کرد: زندانی نیز، فردی با حقوق شهروندی محسوب می‌شود که فقط باید از نعمت آزادی باشد. زندانیان حق استفاده از امکانات فرهنگی، آموزشی و تربیتی را دارا هستند و کتاب از کالاهای فرهنگی است که زندانیان از آن استقبال می‌کنند.

جمیاری در این نشست ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه عمومی استان با زندان‌ها اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ارتقاء سطح فکری و سلامت روحی زندانیان به‌شکلی مؤثر کمک کنند و خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز با ایجاد کتابخانه مشارکتی، اهداء کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و آموزش به کارکنان، تعامل خوب و مطلوبی با زندان‌های استان داشته است.

در ادامه رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اظهار خرسندی از دیدگاه مثبت مدیریت زندان‌ها در راستای ارتقاء دانش و معلومات زندانیان به‌وسیله کتابخوانی گفت: ما نیز معتقدیم جامعه‌ای که به کتاب و کتابخوانی رو بیاورد، دچار هنجارشکنی و بزهکاری کمتری خواهد بود؛ لذا می‌کوشیم با برگزاری برنامه‌ها و مسابقات کتابخوانی، آموزش متصدیان کتابخانه‌های زندان‌ها، چینش کتاب‌ها بر اساس مراحل نوین نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی کشور و اهداء کتاب و... با زندان‌ها همکاری کنیم.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان، به‌زودی بسته‌هایی شامل کتاب‌های اهدایی، روانه زندان‌ها خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: