کد خبر: 30020
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان برگزار شد

منبع : لیزنا
اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌ها، اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری؛ عباس نعمتی، مدیرکل حراست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ سیاوش مسلمی، معاون فرهنگی سپاه ثارالله؛ مهدی صدفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان، کتابداران و برگزیدگان جشنواره در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل حراست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به رشد بیش از دو برابری آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی سیره امام رضا علیه‌السلام و منابع و کتب مناسب و ارزشمند در این زمینه است. در دوره ششم و هفتم این جشنواره آمار شرکت‌کنندگان کشوری به ترتیب ۲۳۸ هزار نفر و ۶۴۸ هزار نفر بوده است. ۱۴۰ هزار کودک برای این دوره از جشنواره، نقاشی فرستاده‌اند که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهدای لوح تقدیر و کتاب از تمامی آنان تقدیر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد ما از این جشنواره، امربه‌معروف است؛ چراکه کتابخوانی یک معروف است.

محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان، اشاعه فرهنگ منور رضوی و ترویج کتابخوانی در سطح جامعه را از اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و گفت: بسیار خرسندم که مردم فرهنگ دوست استان کرمان با حضور در این جشنواره، ارادت خود را به امام رضا (ع) نشان دادند. در این دوره بیش از ۵ هزار نسخه از منابع جشنواره به کتابخانه‌های استان ارسال شد و دستگاه‌ها و ادارات مختلفی در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند.

وی با اشاره به میزان مشارکت در مقاطع سنی مختلف، گفت: در مقطع سنی کودک ۷۴۱۸ نفر، در مقطع سنی نوجوان ۸۴۲۹ نفر و در مقطع سنی جوان و بزرگ‌سال بیش از ۳۴۹۰۰ نفر در جشنواره شرکت داشتند. بیش از ۱۹ هزار نفر به‌صورت آنلاین و بالغ‌بر ۳۱ هزار نفر به‌صورت مکتوب مشارکت کردند و درمجموع در سطح کتابخانه ۷۷۵ برگزیده، در سطح استانی ۳۳ نفر و ۳ برگزیده کشوری از شهرستان‌های شهربابک، سیرجان و بافت معرفی شد.

در ادامه حجت‌الاسلام علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام رضا (ع)، جلوه تام رحمت الهی است که به‌واسطه وجود ایشان، رحمت حق شامل حال بشریت می‌شود؛ بشر نیاز به امام فکری دارد؛ عقل و جان او امام می‌خواهد و این امام کسی است که به منزل مقصود رسیده باشد؛ بشر در اندیشه، اخلاق، عبادت، اجتماع، سیاست و... امام می‌خواهد و این‌چنین رحمت حق به بشر می‌رسد. بشر بر حسب فطرت سالم خداداد اگر حق را بفهمد آن را می‌پذیرد؛ مهم، اقدامات مناسب در جهت شناخت و شناساندن حق است.

 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام در مورد تقسیم‌بندی ساعات شبانه‌روز گفت: آن حضرت می‌فرمایند «بکوشید وقت تان از ۴ حال خارج نباشد؛ ساعتی برای مناجات با خدا، ساعتی برای کار و تلاش، وقتی برای معاشرت با خوبان و وقتی هم برای استفاده از لذات حلال باشد» اگر این حدیث امام را در وجوه زندگی به کار می‌بردیم با کاستی‌های کنونی مواجه نبودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان استانی در بخش های مختلف شامل کودک، نوجوان، بزرگ‌سال، خانواده و کتابدار و ۱۲ کتابخانه عمومی فعال در برگزاری جشنواره؛ ۲ دستگاه اجرایی برای مشارکت فعال در معرفی و اطلاع‌رسانی و شرکت‌های مس سرچشمه و گل گهر سیرجان به دلیل مشارکت در تأمین جوایز و هزینه‌های جشنواره با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: