کد خبر: 30809
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مهر 1396 - 20:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان «شعر پایداری و آئینی» در نیر استان اردبیل برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان «شعر پایداری و آئینی» با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر و با هدف تبیین نهضت عاشورا برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان «شعر پایداری و آئینی» در نیر استان اردبیل برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، نشست کتاب‌خوان «شعر پایداری و آئینی» با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر و با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین نهضت عاشورا، با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، یاور گنجی بخشدار مرکزی نیر، رؤسای ادارات فرهنگی شهرستان نیر و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و شعر و فرهنگ دفاع مقدس در سالن جلسات فرمانداری شهرستان نیر برگزار شد.

شهاب‌الدین وطن‌دوست از شاعران و اساتید دانشگاه، ضمن معرفی کتاب «چشم در چشم فاو» به سروده‌های خود در حوزه دفاع مقدس اشاره و چند بیت از شعرهایش در مورد عملیات فاو را برای حاضران خواند.

محمود مهدوی، شاعر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و برنده جایزه مرحوم امیر حسین فردی نیز در این نشست با معرفی یک کتاب شعر در خصوص سیر سرایش اشعار این دفتر شعر در ۱۰ سال گذشته توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد.

عادل تنظیفی از شاعران استان اردبیل نیز با معرفی کتاب «مرثیه باران» سومین ارائه کننده کتاب در این نشست بود. وی ضمن بیان نکاتی در خصوص شعر آیینی، یکی از اشعارش در وصف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را برای حاضرین خواند.

روزبه صمدی از شاعران شهرستان نیر در بخش پایانی این نشست ضمن معرفی یک کتاب، سروده‌ای در وصف شجاعت و مظلومیت یاران امام حسین(ع) را خواند.

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: