کد خبر: 32470
تاریخ انتشار: جمعه, 15 دی 1396 - 20:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «کتاب‌رسان سیار» در نی‌ریز فارس رونمایی شد

منبع : لیزنا
  طرح خلاقانه «کتاب‌رسان سیار» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش آباده طشک از توابع شهرستان نی‌ریز، رونمایی شد.
طرح «کتاب‌رسان سیار» در نی‌ریز فارس رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، آئین رونمایی از طرح خلاقانه «کتاب‌رسان سیار» با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ اصغر حسن شاهی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش آباده طشک شهرستان نی‌ریز و جمعی از مدیران و معلمان در روستای تنگ حنا، برگزار شد.

منوچهری با استقبال از برگزاری طرح‌های خلاقانه در حوزه کتابخوانی، گفت: طرح «کتاب‌رسان سیار» باهدف توزیع کتاب در میان دانش آموزان روستاهای کم برخوردار و محروم، اقدامی کارآمد و خلاقانه است که برای اولین بار به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز برگزارشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس درباره اجرای این طرح گفت: در این طرح هر مدرسه یک رابط دارد که از سوی آموزش‌وپرورش مشخص‌شده است. رابطان مدارس در هر دوره، ۱۰۰ عنوان کتاب از کتابخانه‌های عمومی دریافت کرده و به مدارس تحویل می‌دهند و پس از دو هفته با بازگرداندن بسته‌ها، کتاب‌های جدیدی در مدارس توزیع خواهند کرد.

منوچهری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح کتاب‌رسان سیار در سه روستای سبزآباد و بنه کلاغی قطرویه و تنگ حنا آباده طشک، گفت: در حال حاضر ۴۰ روستای محروم در شهرستان نی‌ریز شناسایی‌شده است که در صورت مشارکت آموزش‌وپرورش این طرح می‌تواند در تمامی این روستا به ارائه خدمات بپردازد.

وی ادامه داد: طرح کتاب‌رسان سیار در مرحله اول، مدارس را شامل می‌شود و با رایزنی‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تلاش کردیم امکان بهره‌مندی همه خانواده‌های روستاها از این طرح مهیا شود.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، طی این سفر دوروزه در سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی‌ماه به شهرستان نی‌ریز، از کتابخانه‌های عمومی «زنده‌یاد محمدحسن رجبی»، «کوثر نور» و «احمد نی‌ریزی» شهر نی‌ریز، «بصیرت» و «خواجه جمالی» بخش آباده طشک و «مشکان» شهر مشکان نی‌ریز بازدید کرد و با کتابداران به گفت‌وگو نشست. حضور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز و دیدار با مسئولان این شهرستان از دیگر برنامه‌های منوچهری در این سفر بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: