کد خبر: 32481
تاریخ انتشار: جمعه, 15 دی 1396 - 20:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی شیوه‌ی نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی در هرمزگان

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی «شیوه‌ نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی و خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان» باهدف ارتقاء آگاهی کتابداران هرمزگان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.
کارگاه آموزشی شیوه‌ی نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی در هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، کارگاه آموزشی «شیوه‌ نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی و خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان» با حضور محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و جمعی از مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های شهری و روستایی طی روزهای ۷ و ۸ دی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد.

این کارگاه دو روزه با هدف ارتقاء آگاهی کتابداران در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی با تدریس معصومه لطیفی، دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

«بررسی نیازهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان»، «هنرهای تجسمی برای سنین کودک و نوجوان»، «شیوه‌های جذب کودکان به کتابخانه»، «اصول معرفی کتاب»، «شیوه‌های نقد کتاب»، «آشنایی با رمان‌های عامه‌پسند» و «خدمات قابل‌ارائه برای کودکان با نیازهای خاص»، عنوان مباحث این کارگاه آموزشی بود.

معرفی کتاب‌هایی مانند «شیوه‌ رمان‌نویسی»، «خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کودکان»، «ادبیات کودکان و نوجوانان» و آشنایی با سایت‌هایی مانند «ایفلا» و «انجمن کتابخانه‌های کودکان آمریکا» بخش دیگری از این کارگاه بود.

گفتنی است، در پایان این کارگاه، شرکت‌کنندگان در قالب گروه‌های کوچک، به انجام تمرین‌های دوره پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: