کد خبر: 33825
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 فروردين 1397 - 13:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در گزارشی خرید ۱۲ میلیاردی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۶ از ناشران تشرح شد

منبع : لیزنا
 نهاد کتابخانه های عمومی کشور در هشت ماهه سال ۹۶، در راستای تأمین و روزآمد شدن منابع کتابخانه‌ها، تعدادهزار و ۵۲۵ عنوان کتاب به مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ششصد و چهل و سه میلیون و ۴۵۲ هزار ریال و تعداد ۱۴۳ عنوان نشریه خریداری کرده است.
در گزارشی خرید ۱۲ میلیاردی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۶ از ناشران تشرح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم، ‌تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور در اسفند ماه سال ۱۳۹۶، ۳ هزار و ۴۲۰ باب در سراسر کشور بوده است. در سال ۹۶ تعداد ۲۴ باب کتابخانه با متراژ ۶ هزار و ۲۰۶ متر مربع احداث شده است. همچنین در سال جاری، ۶۰ کتابخانه نهادی در سال ۹۶ دارای بخش کودک شدند و ۲ بخش نابینایان نیز در کتابخانه‌های عمومی راه اندازی شده است؛ بدین ترتیب تا پایان سال ۹۶ تعداد ۹۸.۹ درصد کتابخانه‌ها به بخش کودک مجهز شده‌اند.

تأمین تجهیزات کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۶

نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور در سال ۹۶، درخصوص تأمین تجهیزات ضروری کتابخانه‌ها مبلغ ۴۱.۰۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ریال در هزار و ۶۴۹ کتابخانه عمومی در سراسر کشور هزینه کرده است. بیشترین میزان مربوط به استان­های اصفهان (۱۵۳ مورد)، فارس (۱۴۵ مورد) و خوزستان (۱۰۱ مورد) بوده است.

همچنین در زمینه تأمین تجهیزات موردی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲۸.۰۹۷.۸۷۷.۱۰۰ میلیون ریال در ۲۶۲  کتابخانه هزینه کرده و بیشترین میزان مربوط به استان­ های تهران (۶۱ مورد) و گلستان (۵۲ مورد) است.

تأمین منابع مستمر کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۶

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۹۶، در راستای تأمین و روزآمد شدن منابع کتابخانه‌ها، تعدادهزار و ۵۲۵ عنوان کتاب به مبلغ ۷۶ میلیارد و چهارصد و چهل و پنچ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ ریال و تعداد ۱۴۳ عنوان نشریه به صورت مستمر خریداری کرده است. علاوه بر آن مجموع خرید کتاب نهاد مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ششصد و چهل و سه میلیون و ۴۵۲ هزار ریال بوده است.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای اجرای طرح پایلوت توزیع اسباب بازی در بخش کودک کتابخانه‌ها، اقدام به خرید اسباب بازی و توزیع در کتابخانه های عمومی در سال ۹۶ کرد.

گزارش تکمیلی فعالیت‌های نهادکتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۹۶ متعاقبا منتشر می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: