کد خبر: 33948
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 فروردين 1397 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید کودکان پیش دبستانی از باغ کتاب

منبع : لیزنا
روز چهارشنبه 22 فروردین ماه؛ کودکان و نوگلان فرهنگ سرای نهج البلاغه با تور نیم روزه بازدید از باغ کتاب همراه شدند.
بازدید کودکان پیش دبستانی از باغ کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگ سرای نهج البلاغه ؛ نوگلان و کودکان دوره های مختلف آموزشی مهد و پیش دبستانی نخستین روزهای فصل جدید آموزشی خود را با بازدید از باغ کتاب تهران آغاز کردند.

این تور نیم روزه که با هدف آشنایی کودکان با این مرکز علمی تفریحی و نیز ایجاد دغدغه و دلبستگی بیشتر این قشر نسبت به کتاب و کتابخوانی و نیز ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده ها برگزار می گردد از ساعاتی قبل آغاز و تا ساعت 15 ادامه خواهد یافت و علاوه بر مربیان این مرکز ؛ مادران نیز کودکانشان را در این اقدام فرهنگی همراهی میکنند.

در بـــاغ کتاب تهران که بزرگترین نمایشـــگاه دائمی کتاب در جهان است مجموعه ای از محصولات فرهنگی، نمایشـــگاه تخصصـــی و موقت کتاب و محصـــولات فرهنگی، نمایشـــگاه و فروشـــگاه کتاب و محصـــولات فرهنگی کـــودک و نوجوان، مجموعه های از ســـالن های نمایش تئاتـــر و فیلم و برگزاری جشـــنوارههای کتاب، بازار کتابهای دســـت دوم و نیز بخشهای رفاهی و تفریحی را شامل می گردد و برای گذران اوقات فراغت  اقشار مختلف علاقمند به کتاب و کتابخوانی بویژه خانواده ها فضای مطلوب و مناسبی دارد .

بخش کودک و نوجوان در دو قسمت ویژه کتابفروشی کودک و خردسال و کتابفروشی نوجوان شکل گرفته است. این بخش از باغ کتاب دارای چند ویژگی قابل توجه است، نخست اینکه این مرکز نخستین و تنها مرکز فروش کتاب در تهران به شمار می‌رود که فضا و قفسه‌بندی آن به شکل اختصاصی برای مخاطبان کودک طراحی و اجرا شده است و آنها به تناسب سن و موقعیت جسمانی خود می‌توانند از میان این قفسه‌ها دست به انتخاب کتاب بزنند.

در کنار این مساله طراحی و اجرای مجسمه‌هایی از شخصیت‌های مشهور انیمیشن در حال مطالعه کتاب که کودکان از آن‌ها خاطرات خوبی دارند نیز یکی از مهمترین المان‌های جذابیت‌ساز در این بخش از باغ کتاب است.

گشایش مجموعه عظیم فرهنگی باغ کتاب ؛ بستر و فرصت مطلوبی برای والدین و خانواده های علاقمند به اتفاقات فرهنگی است تا با حضور و گردش در آن ؛ یک روز خاص و به یاد ماندنی را در کنار فرزندانشان سپری و آنان را از سنین کمتر با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: