کد خبر: 35165
تاریخ انتشار: شنبه, 02 تیر 1397 - 16:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد و بررسی کتاب «خیابان تبریز» در فرهنگسرای رضوان

منبع : لیزنا
نقد و بررسی کتاب «خیابان تبریز» برگرفته از زندگی معلم شهید «قدرت الله چگینی» پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور نویسنده و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در فرهنگسرای رضوان برگزار شد.
نقد و بررسی کتاب «خیابان تبریز» در فرهنگسرای رضوان

به گزارش لیزنا بر اساس روابط عمومی فرهنگسرای رضوان، در این مراسم «میثم رشیدی مهرآبادی» نویسنده ،«حمید بناء» منتقد و پژوهشگر دفاع مقدس و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

برخی کتاب‌ها هستند که خودشان بزرگ نیستند، اما بزرگی و عظمت افراد قابل ستایش را برملا می‌کنند. کتاب «خیابان تبریز؛ گذری بر زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی» از دسته کتاب‌های خاطرات است که زندگینامه مسحورکننده شهید بزرگوار را دربر می‌گیرد.

شهید قدرت الله چگینی، ۳۰ دی ۱۳۲۶، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش قزوین بود. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. او دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در خیابان تبریز واقع در شهر قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای قزوین و در کنار بارگاه شاهزاده حسین (ع) واقع است.

کتاب مورد بحث در ۱۳۶ صفحه توسط نشر مجنون در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است. فهرست فصول کتاب عبارتند از: کودکی و جوانی، دوران انقلاب، دوران تبعید، حال و هوای معلمی، پس از پیروزی، ترور و شهادت، سخنرانی‌های شهید، وصیت‌نامه شهید.

نویسنده این کتاب، پیش از این کتاب‌های «حاجی فیروز»، «مثل باران»، «سیبی‌ که آقا به ما داد»  و «معلم شهر» را به چاپ رسانده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: