کد خبر: 35992
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 15:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد و بررسی «شاهنامه» در کتابخانه شهید باهنر لاهیجان برگزار شد

منبع : لیزنا
 جمعی از فعالان عرصه شعر، فرهنگ و ادب در نشست ویژه ای به میزبانی کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را مورد بررسی قرار دادند.
نشست نقد و بررسی «شاهنامه» در کتابخانه شهید باهنر لاهیجان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، فاطمه فیلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت: در این ویژه برنامه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر و با استقبال خوبی از سوی علاقمندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد، اثر ماندگار شاهنامه فردوسی از لحاظ محتوایی مورد نقد و بررسی و تحلیل محتوایی قرار گرفت.

فیلی اضافه کرد: در بخشی از این نشست، داستان ضحاک ماردوش و آمدن فریدون به کاخ ضحاک و آزادکردن دو خواهر جمشید (ارنواز و شهرنواز) که به اسارت ضحاک در آمده بودند از سوی یکی از اعضای فعال کتابخانه قرائت و در خصوص این بخش از کتاب شاهنامه مطالبی بیان شد.

وی همچنین اضافه کرد: در بخش پایانی این نشست ادبی، تاکی از اعضای انجمن ادبی کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان کتاب «داستان های اساطیری شاهنامه فردوسی» نوشته فلور طالبی را به حاضرین معرفی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: