کد خبر: 36050
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 - 09:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نوزدهمین جلسه  شورای سیاستگذاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم برگزاری شد

منبع : لیزنا
نوزدهمین نشست فصلی شورای سیاستگذاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم روز سه شنبه، 2 مرداد در کتابخانه  مرکزی دانشگاه قم، در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم برگزار شد.
نوزدهمین جلسه  شورای سیاستگذاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم برگزاری شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مکتا، در این جلسه که اعضای شورای سیاستگذاری مکتا، رییس و اعضای هیات امنای دانشگاه قم، تنی چند از مدیران کتابخانه های عضو مکتا و نیز مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی استان قم حضور داشتند ضمن رونمایی از کارت عضویت مکتا، تفاهم نامه همکاری بین مکتا و نهاد کتابخانه های عمومی به امضای طرفین رسید.

تدوین آیین نامه صدور کارت عضویت مکتا، اطلاع رسانی در خصوص ارائه خدمات به دارندگان کارت عضویت مکتا در تمام کتابخانه های عضو  و طراحی تابلوی معرفی کتابخانه های عضو مکتا از جمله مصوبات نوزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری مکتا می باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم مکتا و نهاد کتابخانه های عمومی استان قم از دیگر برنامه های این نشست بود که به امضای دبیر مکتا و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم رسید.

در حاشیه این جلسه از کارت عضویت مکتا رونمایی شد.

سگر دیرباز، رییس دانشگاه قم در مراسم رونمایی از كارت عضویت مجمع كتابخانه های تخصصی استان قم (مكتا) گفت: آنچه برای مسولان دانشگاهی باید هدف باشد خادمی اهل علم و تحقیق است كه به انحا مختلف محقق می شود.

ایشان با اشاره به گستردگی ارایه اطلاعات علمی از طریق فضای مجازی ادامه داد: باید از این ظرفیت به شكل صحیح استفاده كنیم و با توجه به ضرورت به روز بودن اطلاعات باید همكاری بین كتابخانه ای و حتی استفاده از كتابخانه های موجود در كشورهای جهان اسلام را نیز جز برنامه ها قرار دهیم.

وی در پایان خواستار ارایه طرح استفاده مشترك از منابع علمی و پایان نامه های كتابخانه های استان شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: