کد خبر: 36322
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 15:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی خانواده نخبگان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی خانواده نخبگان و مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان دیدار و بر اجرای برنامه های مشترک در زمینه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی تاکید کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی خانواده نخبگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با فرزاد حسینی، رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی، خانواده نخبگان و مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان در محل اداره کل پزشکی قانونی استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حسینی بر اهمیت و تاثیر نهاد های فرهنگی در بطن جامعه تاکید کرد و گفت: اعتبار و جایگاه والای کتابخانه های عمومی  در بین سازمان های دیگر قابل مقایسه نیست و این به دلیل وجود کتاب و علم آموزی است.

رئیس کارگروه فرهنگی-اجتماعی خانواده نخبگان اضافه کرد: رضایت مندی و علاقه به کار در حوزه های مختلف و آموزش شاد زیستن به پرسنل در محیط کار می تواند باعث رضایت مندی مردم از کتابخانه های عمومی شود.

وی ادامه داد: بهترین فراغت کتابخوانی است و اگر این فراغت با جذابیت ها و نیازهای مردم مرتبط شود میزان علاقمندی مردم به کتاب و مراجعه به کتابخانه های عمومی نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان با تشریح عملکرد سازمان در اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: در سال های اخیر کسب رتبه دوم در فعالیت های پژوهشی در کشور، اهدای کتاب به مخاطبان و مراجعه کنندگان، برگزاری کارگاه های آموزشی چگونگی شاد زیستن و کاهش استرس و اجرای فعالیت های فرهنگی مناسبتی و مشترک با سازمان ها از جمله برنامه های اجرا شده این اداره کل است.

حسینی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای اجرای برنامه های مشترک اداره کل پزشکی قانونی با کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: در برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی برای عموم و اعضا در محل کتابخانه های عمومی، طرح اهدای کتاب سازمان ها و ادارات استان و در اختیار گذاشتن سالن آمفی تئاتر و سایر امکانات با کتابخانه های عمومی همکاری خواهد شد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، در این دیدار با تقدیر از نگرش فرهنگی مدیرکل پزشکی قانونی در بحث کتاب و کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی بدلیل پاسخگویی به نیاز اطلاعاتی مردم مفید و موثر عمل می کنند و دلیل اعتبار نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور نیز همین است.

وی در این گفتگو اظهار کرد: بر اساس آخرین داده ها و اطلاعات از نرم افزار تحت وب موجود در کتابخانه های عمومی(سامان)، میزان علاقه مردم به حوزه ادبیات، علوم اجتماعی و روان شناسی  بیش از سایر ها حوزه بوده است. در نظر گرفتن سلیقه مردم و انتخاب کتاب های پرمخاطب باعث افزایش میزان مطالعه شود.

رستمی اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی به ویژه در مناطق محروم  را امری ارزشمند تلقی کرد و ادامه داد: اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در مناطق روستای و محروم فعالیتی معنوی و دارای ثواب است.

حل چالش های اجتماعی با آموزش های مرتبط، شناسایی و بررسی نیاز های جامعه، به کارگیری ابزار ها و امکانات در راستای بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم در برخورد با چالش های اجتماعی، ایجاد زمینه و  بستر لازم برای کسب دانش و اطلاعات و غیره از جمله نکات مطرح شده در این گفتگو بود.

در این جلسه مقرر شد، برنامه زمان بندی کارگاه های آموزشی برای عموم با حضور کارشناسان خبره در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده نخبگان استان تدوین و طرح اهدای کتاب پرسنل ۱۰ سازمان استان به کتابخانه های عمومی مناطق محروم با همکاری اداره کل پزشکی قانونی اجرا شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: