کد خبر: 36778
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 شهریور 1397 - 10:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان
آئین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان استان و روسای ادارات، کتابداران و برگزیدگان جشنواره در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی  با اشاره به اینکه این جشنواره به منظور اشاعه فرهنگ منور رضوی و ترویج کتابخوانی در سطح جامعه برگزار شده است که مردم فرهنگ دوست استان كرمان هم چون سالهای گذشته مشارکت فعال در این جشنواره داشته و ارادت خود را به امام رضا (ع) نشان دادند.

حسین زاده عنوان کرد:  در هشتمین جشنواره مردم کرمان مشارکت 70 هزار نفری داشتند که در بخش آنلاین قریب به 45 هزار نفر و در بخش مکتوب 25 هزار نفر شرکت نموده اندکه از این تعداد در بخش مکتوب بیش از 10 هزار کودک در مسابقات نقاشی از کتاب های مهمان خراسان، مژده گل و در سه گروه سنی حضور داشتند.

حسین زاده تاکید کرد: فعالیت های متعددي  برای برگزاریِ مطلوب اين جشنواره در سطح استان انجام گرديد كه در همین راستا پوشش خبری این جشنواره در نشریات محلی ، شهرستانی و استانی در قالب 23 خبر منتشر شد و بیش از 50 هزار پوستر، تراکت، بروشور و بنر برای این جشنواره چاپ و توزیع گردید .

وی در ادامه افزود: در این جشنواره علاوه بر دستگاه های فرهنگی و اجرائی استان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معدن سنگ آهن جلال آباد زرند ، شرکت گل گهر سیرجان و صنایع مس منطقه کرمان و جمعی از خیرین، بطور خاص در برگزاری این جشنواره با  اداره کل کتابخانه های عمومی استان همکاری نمودند.

زهرا موسی پورمدیرکل اجتماعی استانداری کرمان ضمن قدرداني از اقدامات موثر اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان جهت ترويج واشاعه فرهنگ رضوي در استان، عنوان کرد : جای خرسندی است که این جشنواره نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ای داشته است و از حضور همه جوانان و نوجوانانی که در این جشنواره شرکت نموده اند سپاسگزاری کرد.

موسی پور در ادامه افزود: یکی از بهترین ویژگی های این جشنواره حضور رده های سنی مختلف می باشد و فعالیت های حوزه کتابخانه ها را در پيشگیری از آسیب های اجتماعی موثر دانست.

مجیدی فر، استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت : هدف، معرفی سیره امام رضاعلیه السلام و معرفی منابع و کتب مناسب و ارزشمند است. وی در ادامه به معرفی چند کتاب با موضوع سیره و زندگی امام رضا (ع) پرداخت .

 گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان استانی در سطوح مختلف اعم از کودک، نوجوان، بزرگ‌سال، خانواده، 18کتابدار و 7 کتابخانه عمومی فعال در برگزاری جشنواره، 5 رئیس اداره شهرستان و خیرین به جهت مشارکت در تأمین جوایز و هزینه‌های جشنواره با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: