کد خبر: 37782
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آذر 1397 - 23:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازگشایی کتابخانه های شهید باهنر، شهید چمران، شهید ثانی و پروین اعتصامی

منبع : لیزنا
 چهار باب کتابخانه عمومی شهرستان بهارستان؛ شامل کتابخانه های شهید باهنر _ شهید چمران _ شهید ثانی و پروین اعتصامی، بازگشایی شدند.
بازگشایی کتابخانه های شهید باهنر، شهید چمران، شهید ثانی و پروین اعتصامی

به گزارش خبرنگار لیزنا، آیین بازگشایی چهار باب کتابخانه و نیز مراسم کلنگ زنی یک باب کتابخانه در شهرک فجر نسیم شهر از توابع شهرستان بهارستان برگزار شد.

کلنگ احداث کتابخانه شهرک فجر نسیم شهر توسط بیژن سلیمان پور فرماندار بهارستان با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل، امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی، هادی امیری، مدیرکل عمرانی، محمدهادی ناصری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، اصغر گودرزی، مدیرکل امور کتابخانه ها و مشارکت‌های نهاد، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران و علاقه مندان در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع به زمین خورد.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد، در این مراسم دبیرکل اظهار امیدواری کرد که این کتابخانه تا یکسال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

مژگان داداشی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان عنوان کرد: این زمین به دستور فرماندار بهارستان در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نسیم شهر قرار گرفته است و  مهندس شوندی، شهردار منطقه، در بازسازی این کتابخانه ها و  ایجاد فضای سبز برای آنها کمک شایانی کرده است ولی متأسفانه نتوانست در مراسم حضور یابد.

در ادامه و در مراسم باز گشایی چهار باب کتابخانه در نسیم شهر از توابع شهرستان بهارستان استان تهران از چهار خانواده شهید تقدیر به عمل آمد و لوح یادبودی تقدیم خانواده شهید سید موسی حسینی،  شهید رحیمعلی قاسمپور، خانواده شهید خالقی و خانواده شهید مازیار سبز علی شد.  مختار پور اظهار داشت که قرار است کتابخانه ای به نام شهید سبز علی در نسیم شهر احداث شود.

علیرضا مختارپور در مراسم بازگشایی ۴ کتابخانه شهرستان بهارستان با ابراز خرسندی از این بازگشایی ها در شهرستان بهارستان گفت:  موضوع ارتقاء سلامت اجتماعی چند سال است که با عنایت مقام معظم رهبری آغاز شده و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت داوطلبانه در این حرکت مشارکت کرده است و ضمن بهسازی و بهبود زیرساخت ها، کتابخانه ها به محلی برای ارایه آموزش هایی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تبدیل شوند.

وی با اشاره به معرفی ۳۱ شهر دارای اولویت در این موضوع از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهاد فعالیت خود را در این موضوع از تیر ماه سال جاری با حضور در شهرستان بهارستان آغاز کرد و برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جلسات مشاوره با حضور دکتر گلزاری در این شهرستان برگزار کرد و هنوز نیز ادامه دارد. اقدام دیگر نهاد در این زمینه بهسازی کتابخانه ها بود که با صرف هزینه قابل توجهی به انجام رسید.

 

مختارپور با بیان اینکه مردم بهارستان شایستگی استفاده از خدمات بهتر فرهنگی را دارند گفت: خوشبختانه برنامه هایی که برای یکسال آینده این شهرستان پیش بینی شده نوید دهنده اتفاقاتی خوب برای مردم بهارستان است. اقدامات انجام شده در این شهرستان دارای یک ویژگی خاص است و آن ویژگی تبدیل بهارستان به الگویی برای اقدامات پیش روی ما است؛  به طوری که در سفرهای دیگر از جمله سفر به گناوه برای رسیدگی به موضوع ارتقاء سلامت اجتماعی، از برنامه های اجرا شده در بهارستان به عنوان الگویی موفق و قابل تعمیم به این شهرها یاد کردیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نهاد در این شهرها گفت: در این اقدامات تلاش داریم زیر ساختی برای نقش جدید کتابخانه‌ها به عنوان مراکز فرهنگی اجتماعی فراهم کنیم؛ مراکزی برای تعامل، گفتگو، مشاوره و تعامل فرهنگی جوانان با یکدیگر؛  جوانانی که به گفته فرماندار محترم بهارستان، بیشترین سهم جمعیتی را در بهارستان دارند. اگر این جوانان به مراکز سالم فرهنگی و اجتماعی دسترسی داشته باشند در آینده به نیروهایی کارآمد برای نظام تبدیل خواهند شد تا در چهل سالگی انقلاب، دوران جدید نظام جمهوری اسلامی با فعالیت ها، زیر ساخت ها و نیروهای انسانی جدید و خبره شکل بگیرد.

 

مختارپور تأکید کرد: خوشبختانه روند بازسازی و افتتاح کتابخانه در این شهرستان ادامه خواهد یافت به طوری که کتابخانه دیگری که تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد و چند افتتاح نیز در سال آینده خواهیم داشت. اتفاقات امروز باعث شد تا روز خوبی برای من رقم بخورد و امیدوارم سایر شهرهای کشور چه ۳۱ شهر مورد نظر و چه سایر شهرها این اتفاق شیرین را تجربه کنند.

وی در ادامه افزود: از جلسه تیرماه در این شهرستان مقرر شده بود که برای مناطقی از این شهرستان که فاقد کتابخانه هستند ۲ دستگاه کتابخانه سیار تهیه شود که این کار به دلیل نوسانات قیمت وسایل نقلیه کمی به تعویع افتاد اما نهایتا این کتابخانه های سیار تا ۴۵ روز آینده در اختیار این شهرستان قرار خواهند گرفت.

دبیرکل نهاد در ادامه تصریح کرد: برای جذب کتابداران سیار و نیروهای جدید نیز مجوزهایی صادر شده که ان شاءالله این نیروها از جوانان همین شهرستان تأمین خواهد شد.

مختار پور ادامه داد: خوشبختانه این اتفاقات خوب در سایر شهرها نیز در حال رخ دادن است. به عنوان مثال روز دوشنبه هفته گذشته کتابخانه ای بسیار خوب و مناسب در شهرستان راز و جرگلان افتتاح شد و به زودی نیز خبرهای خوبی از شهرهایی چون هرسین، فامنین و فریدونکنار در زمینه افتتاح کتابخانه می شنوید.

 

وی در پایان گفت: بشاگرد نیز یکی از مناطقی بود که در آن سه دوره مدرسه جهادی خواندن با موفقیت برگزار شد و بسیار خوشحالم که اعلام کنم با اجرای طرح هایی چون مدرسه جهادی خواندن، دوره های مشاوره و سایر برنامه های فرهنگی، بهارستان خواندن به زودی در کتابخانه های این شهرستان آغاز خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: