کد خبر: 38121
تاریخ انتشار: شنبه, 15 دی 1397 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
در پی تدوین نظام جامع آماری نهاد و به منظور ایجاد و تقویت فرهنگ آماری، مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» در دو بخش مدیران کل استانی و مدیران ستادی برگزار می‌شود.
مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»

به گزارش لیزنا، پس از تدوین طرح «نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» و به منظور ایجاد فرهنگ آماری در سازمان و ارتقای مهارت‌های مناسب و کارآمد برای مدیران و کارکنان، مجموعه کارگاه‌ «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» در دو بخش مدیران کل استانی و مدیران ستادی، برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها با هدف آشنایی با انواع داده‌های آماری و نمودارهای آماری توصیفی، روش‌های حل مسئله آماری، انواع گزارش‌های آماری، تعاریف و مفاهیم در تولید آمارهای رسمی، استفاده از آمارهای رسمی در تحلیل مسائل مختلف، اشتباهات معمول در بکارگیری آمار، روش‌های ارتقای سواد آماری، نقش آمار در برنامه‌ریزی، نقش آمار در مدیریت و تصمیم‌گیری و ... با حضور پژوهشگران و استادان پژوهشکده آمار ایران، برگزار می‌شود.

بر این اساس کارگاه‌های «استقرار نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (ویژۀ مدیران کل استانی)» طی سه روز از ۱۵ تا ۱۸ دی ماه با ارائه مباحثی چون آشنایی با مبانی و روش‌های آماری، مبانی آمار رسمی، مدیریت مبتنی بر شواهد و آمار و آشنایی با روش‌های ارتقای سواد و فرهنگ آماری، میزبان مدیران کل استانی خواهد بود.

لازم به ذکر است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نیمه دوم سال ۹۵ پس از بررسی ویژه‌ای در وضعیت آماری خود، طی فراخوانی با دعوت از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه آمار، در جهت در زمینه تدوین نظام جامع آماری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گام برداشت که در نهایت این طرح با همکاری پژوهشکده آمار، در سه فاز تدوین و ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: