کد خبر: 39600
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 14:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میبد برگزار شد:

نشست کتاب خوان «در اندیشه مطهر»

منبع : روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه¬های عمومی یزد
نشست کتاب­خوان «در اندیشه مطهر» به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی میبد و به منظور معرفی شخصیت و آثار استاد شهید مرتضی مطهری، در امام‌زاده میرشمس الحق میبد برگزار شد.
نشست کتاب خوان «در اندیشه مطهر»

به گزارش لیزنا، در ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، نشست «در اندیشه مطهر» در امامزاده میرشمس الحق با حضور کتابداران، اعضای کتابخانه و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

راضیه ذوالفقاری از کارشناسان مذهبی حوزه علمیه با حضور در این نشست، ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: در بحث رسالت و نقش معلم در تعالی ارزش‌های اخلاقی باید بگوییم معلم کسی است که می‌‌تواند مسیر زندگی فرد را تغییر می‌دهد و در چنین توصیفی است که سنگینی و عمق مسئولیت معلم آشکار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های فرهنگی و اصول اخلاقی جامعه به کودکان و جوانان موجب پایدار ماندن و حفظ آن خواهد شد، افزود: معلّم تنها فرد ذی‌صلاح و مؤثری است که می‌تواند همه ارزش‌های اجتماعی و سنتی مورداحترام را به نسلی دیگر بشناساند و آن‌ها را افرادی مترّقی بار آورد.

در ادامه این نشست، پنج عنوان از کتاب‌‌های شهید مطهری توسط پنج کتابدار و عضو کتابخانه‌های عمومی میبد به حاضران معرفی شد.

کتاب‌های «حماسه حسینی»، «تعلیم و تربیت در اسلام»، «حکمت‌ها و اندرزها»، «داستان راستان» و «گفتارهای معنوی» پنج اثری بودند که به ترتیب توسط فاطمه پورابوالحسنی، فخرالسادات امامی، راضیه ذوالفقاری، پروانه‌السادات آقایی و اعظم‌السادات آقایی معرفی شد.

گفتنی است، نشست‌های کتاب‌خوان عنوان طرحی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط افراد مختلف از سال 94 به مرحله اجرا درآورده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: