کد خبر: 39692
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 - 09:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طی بازدید شهردار امیدیه انجام شد:

اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهید بهشتی امیدیه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
شهردار امیدیه در خلال بازدید خود از کتابخانه عمومی شهید بهشتی 500 جلد کتاب به این کتابخانه اهدا نمود.
اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهید بهشتی امیدیه

به گزارش لیزنا، محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی امیدیه از بازدید شهردار امیدیه از کتابخانه عمومی شهید بهشتی و اهدای 500 جلد کتاب به این کتابخانه خبر داد.

محمدرضا شریفات، شهردار امیدیه و عضو حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهید بهشتی، و اطلاع از جزئیات نهمین جشنواره ی کتابخوانی رضوی گفت: ما آمادگی خود را جهت شرکت در این جشنواره و انجام هر گونه کمک در این راستا اعلام می داریم.

شریفات در خلال این بازدید، کتابخانه های عمومی را قلب فرهنگی شهرها خواند و تصریح کرد: تربیت فرزندانی کتابخوان و اهل مطالعه قطعاً از رهگذر کتابخانه ها و کتابداران یک شهر خواهد گذشت، که این امر میتواند زمینه های پیشرفت فرهنگی شهر و داشتن شهروندانی توانمند را در پی داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی امیدیه سرانه های کتابخانه ای (سرانه عضو، سرانه منابع و سرانه زیربنا) را تشریح نمود و یادآور شد: در حال حاضر از جمله مهمترین مشکلات کتابخانه های عمومی کمبود کتاب در حوزه های کمک درسی، کمبود کتاب در رده ی سنی نوجوان (علی رغم بالا بودن تعداد اعضای نوجوان) و کمبود شدید کتاب بریل و کتابهای صوتی، در عین بالا بودن تعداد اعضای نابینا و کم بینا است.

شکاری در ادامه با تقدیر از نگرش های فرهنگی مثبت شهردار گفت: در طول سالهای گذشته، این ذهنیت و دیدگاه مثبت در انجام بهتر فعالیت‌های فرهنگی و نیز پیشرفت شاخص‌های کمی و کیفی کتاب‌خوانی بسیار اثرگذار بوده است.

وی افزود: با ارتقای سطح کتابخانه های عمومی میتوان انتظار داشت که شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم، لذا شایسته است تا همگی در این راه تلاش نماییم.

در پایان مقرر شد تا شهرداری امیدیه ضمن پرداخت وجوه نیم درصد در موعد مقرر، هزینه ی خرید تعداد 500 نسخه کتاب در حوزه های مورد نیاز کتابخانه را پرداخت نموده و ضمن رسیدگی به فضای سبز کتابخانه ها و اطراف آن، زمینه های انجام تبلیغات شهری جهت برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره کتابخوانی رضوی را فراهم نماید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: