کد خبر: 40781
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 دی 1398 - 08:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد مطرح شد؛

سه باب کتابخانه عمومی در لرستان افتتاح می شود

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان های الیگودرز، بروجرد و کوهدشت در آینده نزدیک خبر داد.
سه باب کتابخانه عمومی در لرستان افتتاح می شود

به گزارش لیزنا، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد در سال جاری به ریاست جعفر طولابی، فرماندار و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد؛ سجاد بابایی، رئیس شورای اسلامی شهرستان؛ علی محمد صالحی نصب، عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد؛ رضا ماجدی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم آباد؛ عباس رضایی، شهردار سپید دشت؛ کامران یوسفوند، شهردار زاغه؛ الهام نظری، رئیس اداره کتابخانه ها و همکاری ها؛ فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: اگرچه فقدان سردار شهید قاسم سلیمانی برای ملت سنگین است ولی بار دیگر جهانیان همبستگی و همدلی ملت شریف ایران اسلامی را در تشییع پیکر این شهید بزرگوار نظارگر بودند. هیچگاه اختلاف سلیقه ها و مشکلات، موجب دلسردی مردم از نظام نخواهد شد و این ملت شریف بارها و بارها در مراسم مختلف این مطلب را به اثبات رسانیده اند.

فرشته طهماسبی در بخشی دیگری از سخنانش به برخی از اقدامات و برنامه های اجرا شده فرهنگی در راستای ترویج کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته سه باب کتابخانه عمومی در سطح استان افتتاح شده، یک باب کتابخانه عمومی بازگشایی شده و در حال حاضر مشغول خدمت به مردم فهیم و فرهنگ دوست استان هستند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سه باب کتابخانه نیز در شهرستان های الیگودرز، بروجرد و کوهدشت در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی در پایان ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشرفت پروژه مقاوم سازی کتابخانه عمومی حضرت مهدی (عج) خرم آباد، خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی با کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های فرهنگی شد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خرم آباد نیز در این جلسه بیان کرد: پیشرفت هر جامعه از مسیر توسعه فرهنگ می گذرد و کتاب و کتابخوانی یکی از مولفه های اصلی فرهنگ است. ارتقای سطح مطالعه در جامعه امری است که به تنهایی از عهده کتابخانه ها خارج است و مشارکت همه سازمان ها و نهاد ها را می طلبد؛ در این خصوص نباید ظرفیت عظیم خیرین و عموم مردم نیز فراموش شود.

جعفر طولابی تصریح کرد: با توجه به میزان جمعیت شهرستان خرم آباد، توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی در سطح این شهرستان باید سرعت بیشتری داشته باشد. در این مهم نیز باید توسعه امکانات به صورت نرم افزاری و سخت افزاری مد نظر باشد.

وی همچنین اقدامات اخیر مجموعه کتابخانه های عمومی را بسیار ارزشمند و قابل ملاحظه دانست و این مجموعه را یکی از دستگاه های پویا و فعال استان معرفی کرد.

همچنین در این جلسه فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن قرائت دستور کار جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد پرداخت.

واگذاری یک باب ساختمان واجد شرایط راه اندازی کتابخانه در منطقه یک شهر و صدور مجوز توسعه کتابخانه عمومی امام جعفرصادق(ع) از سوی شهرداری خرم آباد، اختصاص بخشی از تازه های کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کتابخانه های عمومی و همکاری دستگاه های اجرایی با کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های فرهنگی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود. در این جلسه احکام اعضای جدید انجمن، توسط فرماندار به آنها اهدا شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: