کد خبر: 39790
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 خرداد 1398 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز قابل تحسین است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر گفت: تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.
تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز قابل تحسین است

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر با حضور سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ الله کرم لیراوی، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز بوشهر و سایر اعضای این انجمن برگزار شد.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این جلسه عنوان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج آن در جامعه اسلامی حائز اهمیت است و کار در این حوزه مصداق جهاد فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز بوشهر مصداق عمل به آیه قرآن است که می فرماید «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ». امید است با همکاری و همیاری هم شاهد یک تحول ارزشمند در شهرستان بوشهر در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.

سیدعلی هاشمی با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در بیانه مذکور تشکیل کارگروه های فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده که تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه کارهای عملی تحقق این بیانیه است.

وی اضافه کرد: کتابخانه ها می توانند بستر مناسبی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باشند و همچنین انجمن خیرین کتابخانه ساز می تواند مقدمه مشارکت فرهنگی را فراهم آورد.

وی افزود: در استان بوشهر خلأ بسیاری بزرگی در نبود این انجمن احساس می شد و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز قابل تحسین است و ان شاءالله بانیان و اعضای این انجمن نزد خداوند مأجور خواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسلام پرچمدار کتابخوانی است، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز به عنوان حامی و مبلغ فرهنگ کتابخوانی می تواند مصداق بارز آیه إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ باشد.

هاشمی با اشاره به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار موثر و کارساز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: از زمانی که برگزاری این جشنواره به عهده نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار گرفت، شاهد مشارکت بیشتری در این رویداد فرهنگی بوده ایم.

وی افزود: اگر در بین دستگاه ها و نهاد های فرهنگی هم افزایی ایجاد شده و فرایند اطلاع رسانی به خوبی انجام شود قطعاً افراد بیشتری در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

الله کرم لیراوی، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در صدر اسلام گفت: جهاد پیامبر اسلام(ص) بر علیه جهل و نادانی صورت گرفت.

وی افزود: مباحثه علمی کمتر از تلاوت قرآن نیست و اگر با ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تغییر نگرش ایجاد کنیم یه انقلاب ایجاد کرده ایم.

الله کرم لیراوی اضافه کرد: ثواب وقف در حوزه کتاب و کتابخوانی کمتر از وقت در امور مذهبی و دینی نیست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: